مربی تیم فوتبال امید کشورمان گفت: چنانچه تیم ملی با شکست امارات سرگروه شود راه این تیم برای فینالیست شدن هموار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مجید صالح درباره بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا گفت: متأسفانه بازی دوم تیم ملی را که مقابل قطر بود، به دلیل تفاوت ساعتی ترکیه و ایران و اینکه در جریان تمرین تیم امید بودیم نتوانستم ببینم اما آنچه از بازی نخست مشخص بود شرایط خوب تیم ملی است. امیدوارم همین روند در بازی سوم هم ادامه داشته باشد و با کسب پیروزی به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود کنیم.

«با سرگروهی می‌توانیم تا فینال مسابقات جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا پیشروی کنیم»، وی با بیان این جمله ادامه داد: کسب قهرمانی پس از چندین سال بسیار حائز اهمیت است و تیم ملی توانایی دسترسی به آن را دارد. بطور کلی فکر می‌کنم شرایط تیم ملی در جام ملت‌ها بسیار خوب است.

صالح با ابراز امیدواری از اینکه سردار آزمون و علیرضا جهانبخش پس از اضافه شدن به تیم امید همین شرایط بدنی و روحی خوب خود را حفظ کنند، افزود:  با شناختی که از روحیه این دو بازیکن دارم آنها برای پیوستن به تیم امید بسیار مشتاق هستند. بدون شک آنها با توفیقی که به امید خدا از تیم ملی بزرگسالان با خود به همراه می‌آورند در کنار دیگر بازیکنان تیم امید به ما کمک زیادی خواهند کرد تا مرحله مقدماتی انتخابی المپیک را به خوبی پشت سر بگذاریم و پس از آن برای مراحل بعدی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

مربی تیم فوتبال امید کشورمان درباره شرایط این تیم در اردوی ترکیه بیان کرد: اردوی ترکیه در واقع اردوی تکمیلی سه مرحله اردوی قبلی است و از نظرم طی این اردو می‌توانیم ۲۳ الی ۲۵ بازیکن نهایی را که در اسفندماه باید به ما کمک کنند، گزینش کرده و آخرین شرایط تیم را جمع‌بندی کنیم. در واقع بازیکنانی که در این اردو انتخاب می‌شوند چکیده بازیکنان امید هستند. شرایط اردو همانند شرایط اردوی عمان بسیار خوب است. همه چیز برای شروع بازی‌ها آماده است و تفکر فنی بازیکنان که بسیار هم باهوش هستند در این اردو به هم نزدیک می‌شود.

وی افزود: البته بازیکنانی که به این اردو دعوت نشده‌اند، توانایی‌های بالایی دارند اما باید قبول کنیم که انتخاب بازیکنان براساس نظر جمعی کادرفنی انجام می‌شود. کادرفنی با علاقه بسیار زیاد کار خود را پیگیری می‌کند و در پایان این اردو و پس از برگزاری بازی‌های دوستانه در این اردو، حدود ۸۰ درصد از ترکیب نهایی تیم امید مشخص خواهد شد. البته طبق قراری که بین کادرفنی وجود دارد ما بازی‌های لیگ را تا اسفندماه زیر نظر می‌گیریم و هر هفته چند بازی توسط اعضای کادرفنی پیگیری می‌شود تا شاید اگر بازیکنی وجود داشته باشد که توانایی بالایی دارد به تیم دعوت شود. البته نکته مهم دیگر حفظ آمادگی بازیکنان کنونی است و در صورتی که شرایط خود را حفظ کنند به جمع نهایی می‌پیوندند.

صالح درباره سه دیدار تدارکاتی که در این اردو برگزار می‌شود و با توجه به نزدیکی زمانی دیدارها اینگونه توضیح داد: مسابقات مقدماتی المپیک از سوم فروردین ماه شروع می‌شود و پنجم فرودین دومین دیدار، هشتم فروردین سومین بازی و یازدهم فروردین چهارمین بازی ما انجام خواهد شد. در واقع طی ۹ روز باید چهار مسابقه انجام دهیم بنابراین نیاز به یک شبیه‌سازی داشتیم و بر همین اساس بازی‌های دوستانه در این اردو را نزدیک به هم برنامه‌ریزی کردیم تا ببینیم آیا در شش روز می‌توانیم یک روز در میان بازی کنیم یا خیر، چراکه در مسابقات رسمی هم باید همینطور بازی کنیم. به همین دلیل هفته اول اردوی ترکیه را که در حال طی کردن آن هستیم، به تمرینات اختصاص دادیم و هفته دوم را برای برگزاری مسابقات دوستانه برنامه‌ریزی کردیم تا با این شیوه شبیه‌سازی خود را اجرا کنیم و برای نحوه ریکاوری در مسابقات نزدیک به هم مقدماتی المپیک آمادگی لازم را به دست آوریم.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال همچنین درباره ۴۵ روزی که از پایان اردوی ترکیه تا شروع مسابقات مقدماتی المپیک بازیکنان در اختیار تیم امید نیستند و آیا این موضوع به تیم لطمه می‌زند، بیان کرد: به هر حال ما هم به باشگاه‌ها تعهد داریم و باید بازیکنان را در شرایط خوب به باشگاه‌های‌شان تحویل بدهیم و خاکپور نسبت به تعامل با باشگاه‌ها پافشاری دارد. البته با توجه به رایزنی‌هایی که با فدراسیون و باشگاه‌ها انجام می‌دهیم درخواست می‌کنیم که در صورت امکان بازیکنان زودتر از ۲۳ اسفند به تیم ملحق شوند و لازمه این همکاری نگاه ملی به تیم امید است.

وی در پایان گفت: لازم است تأکید کنم که همه مربیان باشگاه‌ها به غیر از تعدادی از آنها همکاری بسیار خوبی داشتند که جای تشکر دارد اما خود آنها هم می‌دانند که اگر بازیکنان حتی یک هفته زودتر به اردوی تیم امید ملحق شوند تأثیربسزایی در آمادگی تیم در شروع مسابقات مقدماتی المپیک خواهد داشت. بسیار مهم است که از این مرحله صعود کنیم و هر تلاشی که می‌توانیم باید تا پیش از شروع مسابقات انجام دهیم که در صورت زودتر ملحق شدن بازیکنان بتوانیم تمرینات خود را با فشار کم و با کار تاکتیکی بالا پیگیری کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.