یک سایت معتبر استرالیایی به بررسی ۲ تیم ایران و امارات پرداخت و ۳ بازیکن از ایران را ستاره‌های تیم ملی خواند.
به گزارش ایسنا، سایت سیدنی‌مورنینگ‌هرالد دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات که فردا (دوشنبه) از ساعت هفت شب به وقت محلی (۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در ورزشگاه بریزبین و به قضاوت رایوجی ساتو از ژاپن به مصاف هم می‌روند را مورد توجه قرار داده است. ایران در آخرین رنکینگ فیفا در رده ۵۱ قرار دارد و امارات متحده عربی هم رتبه ۸۰ را به خود اختصاص داده است.

پنج بازیکن که باید بازی آنها را تماشا کرد

اشکان دژآگه

یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال آسیا در حالی پا به این تورنمنت گذاشت که هواداران امیدوارند او باز هم با فضاسازی و قدرتش در کنترل توپ حال و هوای جام ملت‌ها را بهتر کند. شاید دژآگه به دنبال نشان دادن خودش است اما شاید می‌توانست در دو دیدار نخست تیم ملی فوتبال ایران موثرتر ظاهر شود. با این حال او پاس منجر به گل سردار آزمون مقابل قطر را ارسال کرد و شانس این که در آن دیدار موفق به گلزنی شود را نیز داشت. بازی‌های خودخواهانه دژآگه ممکن است در دیدارهای آینده به ضرر او باشد و کارهای گروهی در تیم باید در دستور کار وی در زمین قرار بگیرد.

مسعود شجاعی

هافبک پیشین اوساسونا که اکنون در قطر دستمزد گزافی می‌گیرد، یکی از کسانی است که در این تورنمنت توفانی شروع کرده است. او ممکن است به اندازه جواد نکونام و آندرانیک تیموریان خوب نباشد اما تکنیک این که بتواند توپ را در کنترل خود داشته باشد، دارد. او در پیروزی یک بر صفر ایران مقابل قطر در همه جای زمین دیده شد و در جدال ایران با بحرین هم موفق به زدن گل دوم تیم ملی کشورش شد. او نمایشی خوب هم در جام جهانی از خود ارائه کرد.

احسان حاج‌صفی

بازیکنی که در پست‌های زیادی توانایی بازی دارد و با استعداد هم هست. او یکی از بازیکنان پرتحرک در این تورنمنت بوده است. از او به عنوان هافبک چپ استفاده می‌شود و همکاری او با مهرداد پولادی، مدافع چپ ایران پویایی خاصی به تیم ملی ایران داده است. حرکت‌های ضربدری آنها در زمان‌هایی که نیاز به انجام این کار باشد می تواند به کابوسی برای اماراتی‌ها بدل شود.

بازیکن کلیدی

سردار آزمون

سوپر گل آزمون مقابل قطر از او درست همانند یک ستاره پاپ تندیسی ساخته و او تلاش می‌کند در دیدارهای بعدی ایران نیز بتواند هواداران تیمش را خوشحال کند.

سرمربی

کارلوس کی‌روش

سرمربی پیشین رئال‌مادرید از شیوه‌ای که تیمش در این رقابت‌ها در پیش گرفته، رضایت کامل دارد؛ هر چند اگر او در نشست‌های مطبوعاتی این چنین به نظر نرسد. تیم کی‌روش مملو از ستارگانی است که او ممکن است در نیمه دوم به آنها استراحت دهد تا در مرحله بعدی آنها را با قدرت بیشتری در اختیار داشته باشد.

نکته سیاسی

رویارویی ایران و امارات ممکن است از نظر جغرافیای سیاسی یکی از داغ‌ترین رقابت‌ها در این تورنمنت باشد. سال‌هاست که همه دنیا می‌دانند ایران و امارات بر سر عنوان "خلیج فارس" کشمکش دارند. حتی لیگ فوتبال امارات در سال جاری نیز به (عنوان جعلی) خلیج ع‌.ر.ب‌.ی تغییر نام پیدا کرد. به همین دلیل اجازه داده نشد جواد نکونام فوتبالش را در لیگ داخلی امارات پی‌بگیرد. در سیدنی هواداران تیم ملی فوتبال ایران پرچم بزرگی را به ورزشگاه آورده بودند که وسط آن و خیلی بزرگ نوشته شده بود «خلیج فارس».

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.