سرمربی تیم ملی امید گفت: تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل قطر نشان داد حساب شده حرکت می‌کند.
وی در ادامه درباره گلزنی آزمون و اینکه وی یکی ازنفرات اصلی تیم امید است، آیا می تواند تاثیری در روحیه بازیکنان تیم امید داشته باشد، گفت: قطعا به همین شکل است. من از دو جنبه به این قضیه نگاه می کنم. اول اینکه هدف اصلی تیم ملی المپیک تقویت تیم ملی بزرگسالان است. ما دو تا بازیکن المپیکی داریم که در تیم بزرگسالان هستند و بازیکنان تاثیر گذاری نیز هستند. این جای خوشحالی دارد و به روحیه تیم المپیک خیلی کمک می کند و دوم اینکه می تواند به بچه‌های ما اعتماد به نفس زیادی بدهد که با سن کم هم می توان در تیم بزرگسالان جای داشت.

خاکپور درباره اینکه چرا آنتالیا را برای اردوی تیم امید انتخاب کرده است، گفت: آنتالیا را به خاطر شرایط آب و هوایی و امکاناتی که می توانیم استفاده کنیم انتخاب کردیم. ولی به طور کلی من سعی کردم بازی‌های مرحله اول که در فردورین ماه برگزار می‌شود را تقریبا شبیه سازی کنم چون ما می توانیم بازیکنان را در آن مرحله قبل از شروع مسابقات داشته باشیم. در کوران مسابقات چهار بازی بسیار نزدیک انجام می‌دهیم. در این اردو یک هفته تمرین می‌کنیم و هفته دوم سه دیدار تدارکاتی انجام خواهیم داد. در این مسابقات می‌توانیم بازیکنان را محک بزنیم و قبل از شروع بازی‌ها عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل کنیم.

سرمربی تیم امید در ادامه بیان کرد: اولین بازی با تیم زیر ۲۲ سال آلبانی است. تیم بسیار خوبی است. آنها فقط برای اینکه با ما بازی می کنند از آلبانی می‌آیند، چون برای تیم آلبانی مهم است که با تیم المپیک ایران بازی کند این بازی قرار بود ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) برگزار شود ما درخواست دادیم که بازی ۲۲ ژانویه انجام شود . بازی دوم با تیم زیر ۲۲ سال میانمار است نوع بازی این تیم خیلی شبیه به تیم نپال است این مسابقه روز ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) و بازی نهایی و سوم ما با تیم زیر ۲۲ سال اوکراین است که یکی از تیم های خوب اروپا است. این دیدار ۲۶ ژانویه (۶ بهمن)  انجام می‌شود.

خاکپور افزود: با توجه به اینکه فرصت دیگری برای تشکیل اردو نداریم. قاعدتاً ترکیب اصلی باید از ۲۸ یا ۳۰ نفری که در اردو حاضر هستند به اضافه اینکه جهانبخش و آزمون با تیم بزرگسالان است، شکل می گیرد. اما این به معنا نیست که تیم را می‌بندیم. با شروع لیگ بازیکنان باشگاهها را زیر نظر می گیریم و اگر بازیکن جدیدی را ببینم که می‌تواند به تیم المپیک کمک کند، ممکن است به تیم اضافه شود.

سرمربی تیم امید گفت: بعد از اردوی ترکیه تمام تلاش و تمرکزمان را روی مسابقات لیگ خواهیم گذاشت. کادر فنی را به شهرستانها می‌فرستیم تا از نزدیک بازی‌های لیگ را نظاره کنند. فیلم تیم های مقابل را می بینیم و آنالیز می کنیم. در این ۴۵ روز باقی مانده کار ما شناخت از حریفان و بازیکنان است. 

وی در یایان گفت: با توجه به اینکه ایران میزبان مسابقات در مرحله اول است. هنوز تصیم نهایی را برای اینکه بازی‌ها در کجا انجام شود نگرفته‌ایم. کماکان با مجموعه مدیریتی فدراسیون در حال مذاکره هستیم. تا جای مناسب را در نظر بگیریم. مسابقات در فروردین ماه برگزار می‌شود. قاعدتا می‌خواهیم حمایت بیشتر تماشاگران را داشته باشیم و ضمن اینکه باید شرایط برای چهار تیم حاضر در مسابقه فراهم باشد. این شرایط شامل زمین‌های مناسب برای تمرینات تیم و مسابقات به صورت همزمان است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.