کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به اعتراض فدراسیون فوتبال اردن به تست دوپینگ بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور بیانیه صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا خرسند است که اعلام کند، تست دوپینگ بازیکن شماره ۱۰ اردن، احمد حایل پس از دیدار تیم ملی فوتبال این کشور مقابل عراق در گروه D رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بر اساس قوانین ضد دوپینگ صورت گرفته است.

این بازیکن به دلیل افت دمای بدن نتوانست این فرایند را تکمیل کند.

او پس از دومین مرحله که یک ساعت بعد از مرحله اول بود و باید برای تست دوپینگ آزمایش ادرار می‌داد، دچار سرگیجه، دل پیچه و حالت تهوع شد و دکتر پایسال چانتاراپیتاک، پزشک کمیته پزشکی ای اف سی ترجیح داد تا فرایند کنترل دوپینگ را در خصوص این بازیکن، ناتمام رها کند.

دکتر چانتاراپیتاک اعلام کرد که فرایند طبیعی بر اساس قوانین و تجهیزات و تأسیسات سطح جهانی تهیه شده توسط استرالیا در جام ملت‌های آسیا صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: مأمور کمیته پزشکی ای اف سی همیشه از بازیکنانی که برای انجام تست دوپینگ انتخاب می‌شوند، می‌خواهند که آب بنوشند و این طبیعی است. به خصوص برای بازیکنی که ۹۰ دقیقه بازی کرده است، طبیعی است. بازیکن خودش صلاح می‌بیند که از این دستورات اطاعت کند یا نه. بازیکن را وادار نکردیم تا آب زیادی در زمان کوتاهی بنوشد.

چانتاراپیتاک خاطرنشان کرد: پزشک تیم ملی فوتبال اردن در تمام مراحل انجام تست دوپینگ حاضر بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.