تیم ملی فوتبال ایران برای قرار گرفتن در صدر جدول گروه سوم فردا به مصاف قطر می‌رود.
به گزارش ایسنا، آسوشیتدپرس در گزارشی از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر نوشت: تیم ملی برای صدرنشینی در گروهش تلاش می‌کند.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات متحده عربی در دیدارهای فردا (پنجشنبه) می‌توانند با غلبه بر حریفان صعودشان را به مرحله بعد قطعی کنند. این در حالی است که بحرین و قطر برای بقا در این رقابت‌ها تلاش می‌کنند.

تیم ملی فوتبال ایران پس از نمایش قدرتمندی که مقابل بحرین در دیدار نخست خود به نمایش گذاشت نشان داد که چرا شانس نخست صدرنشینی در گروه سوم این رقابت‌هاست. از سوی دیگر قطر که با قهرمانی در تورنمنت خلیج فارس پا به جام ملت‌های آسیا گذاشته است، باید مقابل ایران یک تساوی بگیرد تا بتواند پس از شکست سنگین چهار بر یک مقابل امارات متحده عربی به مسابقات بازگردد.

ایرانی‌ها شانس زیادی برای غلبه بر قطر دارند اما تاریخچه بازی‌های اخیر این دو تیم نشان داده نمی‌توان با قطعیت در این مورد صحبت کرد. ایران در ۱۰ دیدار پیشین خود مقابل قطر از سال ۲۰۰۷ تنها در یک دیدار مغلوب قطر شده است اما پنج تساوی مقابل این تیم آماری نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. جدال فردا دومین رویارویی آنها در جام ملت‌های آسیاست که ایران نخستین رویارویی با قطر را در سال ۱۹۸۸ با نتیجه دو بر صفر به سود خود پایان داد. با توجه به پیشینه قهرمانی قطر در جام خلیج فارس، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد قطر شانس نخست صعود از این گروه است. وی در این‌ باره گفته بود: می‌دانیم که مقابل تیمی با انگیزه‌ قرار می‌گیریم که خیلی خوب هم خودش را برای حضور در این تورنمنت آماده کرده است. آنها پیش از حضور در جام‌ ملت‌ها هم عنوان قهرمانی در جام خلیج فارس را کسب کردند. ما امیدواریم که تیم بهتر زمین باشیم و بازی را ببریم.

رضا قوچان نژاد، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران نیز با اشاره به این که تیم‌شان زیر فشار بسیار زیادی قرار دارد گفت، با این حال برای آن که در این تورنمنت خیلی خوب بازی کنند آماده هستند.

ایران در ۱۵ دیدار آخر خود در جام ملت‌های آسیا تنها یک بار شکست خورده است. آنها ۹ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌ و در پنج دیدار با کسب مساوی زمین را ترک کرده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.