کارشناس داوری گفت: عملکرد فغانی در جام ملت‌های آسیا فوق‌العاده بود و او قطعا در مراحل بعدی هم سوت خواهد زد.
مسعود مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص قضاوت علیرضا فغانی در دیدار کره جنوبی و کویت اظهار داشت: این دومین قضاوت تیم داوری ایران در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود. با توجه به شرایط آب و هوایی که وجود داشت داوران هم مانند بازیکنان باید انرژی بیشتری را صرف می‌کردند.

وی ادامه داد: عملکرد فغانی در این دیدار بسیار خوب بود و با اعتماد به نفس بسیار بالایی قضاوت کرد. یکی از فاکتورهای بسیار خوب او این بود که فوق‌العاده از لحاظ بدنی آماده بود و در تمامی صحنه‌ها تا دقایق پایانی بازی نزدیک به صحنه بود. بدون شک او شانس حضور در مراحل بعدی را خواهد داشت و می‌تواند قضاوت داشته باشد.

این کارشناس داوری یادآور شد: ایران دو تیم در جام ملت‌های آسیا دارد یکی تیم داوری است و دیگری تیم فوتبال ایران که تاکنون هر دو حضور موفق در این دوره از رقابت‌ها داشته‌اند و امیدواریم در ادامه هم همین شرایط وجود داشته باشد البته در مراحل حذفی رقابت حساس‌تر می‌شود اما با توجه به قضاوت خوبی که فغانی در بازی اول داشت پنالتی بسیار خوبی را گرفت این شانس را دارد که در مراحل بعدی قضاوت داشته باشد.

مرادی در مورد اینکه  گفته می‌شود در صورت عدم حضور ایران در مراحل پایانی شانس بالایی برای قضاوت خواهد داشت تاکید کرد: مطمئنا همین گونه است. این یک قانون نانوشته است که در صورت صعود تیم‌ها به مراحل بالاتر شانس قضاوت داوران آن کشور پایین می‌آید اما کمیته داوران AFC تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا دقایق پایانی تیم داوری ایران را حفظ کند زیرا آنها قضاوت‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.  قضاوت خوب فغانی نشان از توانایی بالایی داوری ایران در عرصه‌ها دارد و باعث سربلندی این قشر در ایران شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.