کارشناس فوتبال با تمجید از عملکرد تیم ملی برابر بحرین گفت: تیم ما با برنامه و هدفمند بازی کرد و نتیجه بازی عادلانه بود.
بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های آسیا که با برتری ۲ بر صفر ایران انجامید اظهار کرد: همیشه بازی‌های اول یک تورنمنت حساسیت خیلی بالایی دارند و قضاوت کردن درباره آنها سخت است. معمولا نمی‌شود در بازی اول انتظار کسب نتتیجه مطلوب داشت ولی تیم ملی نتیجه خوبی گرفت.

وی ادامه داد: به جز ۱۰ دقیقه اول بازی، در سایر دقایق تیم ما با برنامه، منظم و هدفمند کار کرد. ایران بر مبنای روش همیشگی ۱-۳-۲-۴ کی‌روش به میدان رفت که به تجمع بازیکنان در زمین خودی و سرعت در حمله و گاهی ضدحمله استوار است.

ذوالفقارنسب افزود: سمت راست تیم ما در هر دو گل نقش موثر داشت. غفوری و اشکان دژآگه عملکرد خوبی داشتند. در مجموع عملکرد تیم ملی خوب بود.

او درباره بحرین نیز گفت: حریف امروز ما یک تیم فیزیکی بود و با شناختی که از آن داشتیم می‌دانستیم که با خشونت برابر ما بازی می‌کند. پیشرفت‌هایی در کار بحرین دیده شد که از آن جمله حفظ توپ بیشتر را می‌شود مثال زد. در مجموع نتیجه بازی عادلانه بود.

وی درباره‌ عملکرد دو بازیکن جدیدی که بر خلاف ترکیب تیم ملی در جام جهانی برابر بحرین در ترکیب ثابت تیم ملی به میدان رفتند هم گفت: وریا غفوری و پورعلی‌گنجی آزمایش بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند. به خصوص در حرکات ترکیبی با دژاگه، غفوری بسیار مثبت عمل کرد و فکر می‌کنم جایگاه خود را در تیم ملی تثبیت می‌کند.

ذوالفقارنسب ادامه داد: پورعلی گنجی هم باهوش بازی کرد و مکمل خوبی برای سید جلال حسینی بود. سایر بازیکنان جدید مثل سروش رفیعی و سردار آزمون فرصت چندانی برای بازی پیدا نکردند ولی در مجموع احساس من این است که ترکیب اولیه تیم ملی با حضور غفوری و پورعلی‌گنجی خوب بود.

وی درباره دیدار دوم ایران و حریف ایران در آن بازی یعنی قطر هم اظهار کرد: قطر مانند بحرین فیزیکی و خشن نیست بلکه فوتبال کندتر و تکنیکی‌تری انجام می‌دهد. قطر برای ما قابل کنترل‌تر است و ما مقابل این تیم راحت‌تر برنده می‌شویم. به این ترتیب معتقدم که به راحتی تمام از گروه‌مان صعود می‌کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )