داور سابق بین‌المللی فوتبال ایران گفت: علیرضا فغانی دیدار چین و عربستان را به خوبی قضاوت کرد و حتی بهتر از ایرماتوف ازبک در دیدار اول سوت زد.
علی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد نحوه قضاوت علیرضا فغانی در بازی عربستان و چین گفت: تاکنون ۴ مسابقه انجام شده که به نظر من بهترین قضاوت را علیرضا فغانی انجام داده است. در بازی افتتاحیه که بین استرالیا و کویت برگزار شد ایرماتوف خطای دروازه‌بان استرالیا روی بازیکن کویت را ندید. ما از تصاویر تلویزیونی به خوبی این خطا را دیدیم.

وی ادامه داد: در بازی کره جنوبی و عمان هم داور نیوزیلندی یک پنالتی به سود عمان نگرفت و می‌توان گفت که در نتیجه بازی تاثیر‌گذار بود. من بازی کره شمالی را ندیدم اما فغانی در بازی عربستان و چین به خوبی سوت زد و با استارت‌های برق‌آسایش مثل همیشه به صحنه‌ها نزدیک بود و ارتباط خوبی هم با کمک‌داورانش داشت.

خسروی تصریح کرد: فغانی به خوبی بازی را کنترل کرد و در مواقعی که لازم بود به بازیکنان کارت زرد نشان داد. شخصیت اخطار دادنش بسیار خوب بود و از زبان بدنی‌اش (بادی‌لنگوئیچ) نیز به خوبی استفاده کرد اما به او توصیه می‌کنم در بازی‌های بعدی کمتر با بازیکنان صحبت کند بخصوص بازیکنان عربی که قصد دارند با صحبت کردن داور را عصبانی کنند. فغانی خوشبختانه در این بازی تحت تاثیر بازیکنان قرار نگرفت.

این استاد دانشگاه با اشاره به خطای پنالتی‌ای که به سود عربستان گرفته شد گفت: در دقیقه ۷۰ مسابقه فغانی به سود عربستان اعلام پنالتی کرد که به عقیده من این پنالتی درست بود. شاید برخی بگویند بازیکن چینی توپ را زد اما او در ادامه حرکتش به نوعی بی‌احتیاط بود. بازیکنی که توپ را در داخل محوطه جریمه می‌زند باید مراقب حرکت پایش هم باشد. من این پنالتی را تائید می‌کنم اما از آن صحنه‌هایی است که باید آنالیز شود و در کلاس‌های آموزشی هم در موردش صحبت شود. این مسابقه سریعتر از سه مسابقه دیگر بود. به نوعی تقابل فوتبال شرق و غرب آسیا بود.

خسروی افزود: انتخاب علیرضا فغانی برای قضاوت این مسابقه به نوعی خط بطلانی بود بر اعتراض و جو‌سازی عربستان علیه این داور ما. اگر یادتان باشد چند وقت پیش عربستان نسبت به قضاوت فغانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا معترض بود اما کمیته داوران AFC با انتخاب فغانی برای این مسابقه به نوعی خط بطلانی بر روی این اعتراض کشید حتی اگر فغانی در این بازی به اشتباه پنالتی گرفته باشد این پنالتی به سود عربستان بوده.

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران با اشاره به غیبت حسین عسگری در جام ملت‌های آسیا گفت: او که عضو کمیته داوران AFC است به نظرم باید در این مسابقات حاضر می‌شد و برایم عجیب است که چرا عسگری به استرالیا نرفته است چون او یکی از اعضای کمیته داوران آسیاست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.