تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدارش در جام ملت‌های آسیا، رو در روی بحرین می‌ایستد و اتحاد اعضای تیم، برگ برنده ایران در این بازی است.

به گزارش ایسنا، شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از جمعه ۱۹ دی ماه آغاز شده و تیم ملی ایران نخستین دیدارش در این جام را ۲۱دی ماه در ملبورن استرالیا برگزار می‌کند. حریف ایران در بازی نخست، حریف همیشه بدنام عربی یعنی بحرین است.
ایران در حالی یک‌شنبه به مصاف بحرین می‌رود که عملکرد نسبتا قابل قبولش در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، در دل حریف ترس انداخته و از طرفی تعداد بسیار کم بازی تدارکاتی ایران باعث شده حریفان چندان شناختی نسبت به تیم کارلوس کی‌روش نداشته باشند.
همچنین چند تغییر در ترکیب تیم ملی نسبت به رقابت‌های جام جهانی رخ داده که به عدم شناخت حریفان از تیم ملی دامن می‌زند. جوانگرایی صورت گرفته از سوی کی‌روش و حضور پررنگ‌تر علی‌رضا جهانبخش در کنار اضافه شدن پدیده این روزهای فوتبال ایران یعنی سردار آزمون، از ایران تیمی جوان، پرانرژی و زهردار ساخته که هر حریفی از رویارویی با آن در ترس و اضطراب خواهد بود.
در کنار تجربه بسیار بالا و ارزشمند سرمربی پرتغالی تیم ملی و حضور بازیکنان پرتجربه، نکته کلیدی و برگ برنده تیم ملی در بازی نخست، اتحاد اعضای تیم و هم‌دلی آنها برای شکست نماد ضدفوتبال عربی است.
بحرین برای فوتبال ایران یادآور خاطره تلخ سال ۲۰۰۱ است؛ در آن سال، بحرین با استفاده از ترفندهای غیرورزشی و انجام ضدفوتبال، ایران را از رسیدن به جام جهانی کره – ژاپن محروم کرد و بدتر از آن بازیکنان بحرین، برابر چشم بازیکنان ایران با پرچم عربستان دور افتخار زدند.
هرچند چهار سال بعد، ایران در دیداری مشابه ولی این بار در تهران برابر بحرین قرار گرفت و با برتری مقابل این تیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ را کسب کرد اما پیروزی قاطع ۶ بر صفر ایران برابر حریف کوچک‌اندامش در ورزشگاه آزادی، خاطره‌ای شیرین از رویارویی با بحرین برای ایرانیان به جا گذاشت.
به دلیل تمام برخوردهای ایران و بحرین در طول تاریخ کوتاه حیات فوتبالی این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس – که روزگاری نه چندان دور یکی از استان‌های ایران به شمار می‌آمد – امروز، ملی‌پوشان فوتبال ایران با اتحادی مثال‌زدنی که اخبارش از استرالیا و اردوی تیم ملی به گوش می‌رسد، در آستانه خلق خاطره شیرین دیگری با نقش‌آفرینی بحرین هستند و می‌توانند یک بار دیگر انتقام آن روز تلخ را از حریف بگیرند.
نکته جالب توجه دیگر در بازی نخست ایران، محل برگزاری مسابقه است. ملبورن برای فوتبال ایران، شیرین‌ترین خاطره تاریخش را در خود جای داده است. تلاقی وجود حریفی مانند بحرین و و شهری مثل ملبورن، تنها یک پیام دارد و آن پیام این است که ایران، شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا را با یک پیروزی شیرین آغاز خواهد کرد.
در نقطه مقابل اما بحرینی‌ها چندان هم دست و پا بسته نیستند. حریف نخست ایران همین چند روز پیش در دیداری تدارکاتی با چهار گل عربستان را در هم کوبید. اما با توجه به این که این دو تیم حدود یک ماه قبل و در چارچوب رقابت‌های جام خلیج فارس برابر هم قرار گرفته بودند و عربستانی‌ها با نتیجه ۳ بر صفر از سد بحرین گذشتند، می‌توان نتیجه گرفت که برتری چهار گله بحرین بر عربستان در دیداری دوستانه چندان قابل اعتنا و دارای اعتبار نیست.
با تمام این توصیفات، حتی اگر بحرین بهترین فوتبال تاریخ‌اش را برابر ایران ارائه دهد، باز هم حریف انگیزه و اتحاد ملی‌پوشان ایران نخواهد شد و این "یوزهای ایرانی" هستند که دست‌هایشان را به نشانه پیروزی در پایان بازی بالا خواهند برد.
تیم‌های ایران و بحرین، یک‌شنبه ۲۱ دی ماه، ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران، در شهر ملبورن نخستین بازی خود را در جام شانزدهم برگزار می‌کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.