دیلی استار در گزارشی به حضور ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا و پایان دادن به انتظار ۴۰ ساله پرداخت.
به گزارش خبرگزاری فارس، سایت دیلی استار در گزارشی به تدارکات کم ایران برای شرکت در مسابقات جام ملت‌های آسیا و هدفش برای رسیدن به چهارمین قهرمانی در قاره کهن پرداخت و نوشت: ایران امیدوار است که تدارکات از هم گسیخته تیمش نتواند به فرصت آنها برای پایان دادن به انتظار ۴۰ ساله برای رسیدن به قهرمانی خدشه‌ای وارد کند. شاگردان کارلوس کی‌روش قصد دارند ناکامی در جام‌جهانی را در اولین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل بحرین پشت سر بگذارند.

سرمربی پرتغالی پس از تقلای تیمش برای ترتیب دادن بازی‌های دوستانه می‌گوید تیمش با وجود صدرنشینی در رنکینگ آسیا ناآماده‌ترین تیم در میان ۱۶ تیم حاضر در مسابقات است.

ایران به آفریقای جنوبی سفر کرد تا اردویی حدودا دو هفته‌ای در این کشور برگزار کند و در حالی که قرار بود به مصاف تانزانیا و گواتمالا برود اما با دو تیم محلی بازی کرد.

کارها وقتی برای ایران بدتر شد که آنها برای برگزاری دیدار دوستانه با فلسطین اردوی تمرینی را ترک کردند اما فلسطین در پیامی کوتاه لغو این بازی را اعلام کرد.

کی‌روش در این باره اظهار داشت: آمادگی ما برای این مسابقات واقعا با نیازهای تیم هماهنگی نداشت. ما تیم اول آسیا هستیم اما در آمادگی در رده آخر قرار داریم. می‌توانست و باید بهتر از این باشد. از لحاظ مسابقات و اردوهای تمرینی در مضیقه بودیم.

سرمربی سابق رئال مادرید اعلام کرده بود که تصمیم فلسطین برای لغو این دیدار آسیب فراوانی به آمادگی ایران وارد کردئ و افزود: این واقعا مایه تأسف و ناراحتی است. تنها دلیل بازگشت ما به تهران این بود که با فلسطین دیدار دوستانه برگزار کنیم و تلاش کنیم تا آمادگی تیم را بهبود بخشیم.

برخی کارشناسان ایرانی این صحبت‌ها را مطرح کردند که کشورهای اتحادیه عرب با هدف مخدوش کردن آمادگی قهرمان سه دوره آسیا که در گروه C در کنار سه کشور عرب با نام قطر، امارات و بحرین قرار گرفته، این بازی را لغو کرده‌اند.

ایران در حال حاضر در رده نخست رده‌بندی فیفا در آسیا قرار دارد اما آخرین بار در سال ۱۹۶۷ قهرمان این مسابقات شد. ایران در سال‌های اخیر تلاش کرده تا جای خالی ستاره‌هایی مانند علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و علی دایی را پر کند.

کی‌روش یکشنبه گذشته چند بازیکن جوان را در جریان پیروزی یک بر صفر ایران در دیدار دوستانه مقابل عراق آزمایش کرد. سرمربی سابق تیم ملی فوتبال پرتغال، ستاره‌هایی مانند جواد نکونام، اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و علیرضا حقیقی را از ترکیب تیم بیرون گذاشت و علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی و رامین رضائیان را به بازی فرستاد.

وی در این باره گفت: من فکر می‌کنم اکثر این بازیکنان آینده فوتبال ایران برای چهار یا پنج سال آینده هستند. این باور من است. به بازیکنانم و روحیه تیمی اعتماد دارم.

کی‌روش پس از امضای یک قرارداد چهار ساله جدید با ایران پس از حذف در مرحله گروهی جام‌جهانی تحت فشار است. ایران پس از تساوی بدون گل مقابل نیجریه و شکست میلی‌متری مقابل آرژانتین در آستانه صعود از گروهش قرار داشت اما یک شکست سه بر یک مقابل بوسنی و هرزگوین آنها را در قعر گروه خود در برزیل قرار داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.