یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم‌های فوتبال ایران در جام ملت‌های ۱۹۷۲ می‌گوید، عامل اصلی موفقیت ایران در آن سال داشتن تیم‌های باشگاهی قدرتمند بود.

علی جباری در گفت‌وگو با ایسنا، دهه ۷۰ میلادی را سال‌های پرفروغ فوتبال ایران دانست و گفت: یکی از بهترین سال‌های فوتبال من سال ۱۹۷۲ و در جام ملت‌های تایلند بود که توانستیم در نهایت جام قهرمانی را به دست بیاوریم.

او اضافه کرد: یکی از بازی‌های دشوار ما در آن جام، دیدار مقابل عراق بود که با توجه به شرایط سیاسی ایران به یک دیدار پرتنش و البته زد و خورد تبدیل شد. در نهایت آن بازی را توانستیم با نتیجه ۰ – ۳ ببریم و به حریفان نشان دهیم که برای قهرمانی به جام آمده‌ایم.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه آمادگی مناسب تیم ملی باعث صعود به فینال شد، اظهار کرد: یکی از دیدارهای حساس آن جام، دیدار مقابل تایلند بود. تایلند به دلیل میزبانی فشار زیادی را به روی ما آورد و در ابتدا با دو گل پیش افتاد.

جباری خاطرنشان کرد: با یک کار گروهی خوب توانستیم نتیجه آن دیدار را به نفع ایران تغییر دهیم و با نتیجه ۳ بر ۲ تایلند را شکست دهیم. البته پیروزی در آن دیدار حاصل تلاش تمامی بازیکنان بود و من هم به عنوان یک بازیکن تمام تلاشم را کردم.

او همچنین دیدار ایران مقابل کره جنوبی را یکی دیگر از دیدارهای دشوار آن جام عنوان کرد و گفت: دیدار فینال همیشه حساسیت خاص خود را دارد. کره جنوبی هم با تمام توان برای شکست دادن ایران آمده بود. تا اواخر بازی توانستیم از این تیم با یک گل پیش بیفتیم ولی در لحظات پایانی یک گل غافلگیرانه را دریافت کردیم.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: تساوی شدن بازی فشار زیادی روحی را به ما آورد ولی در وقت‌های اضافی توانستیم کره جنوبی را شکست دهیم.

جباری با بیان اینکه علت اصلی موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در آن زمان باشگاه‌های قدرتمند بود، گفت: در آن زمان دیدارهای دوستانه پرتعداد و یا اردوهای تدارکاتی زیادی نداشتیم و مهم‌ترین عامل موفقیت ایران، حضور بازیکنان در تیم‌های باشگاهی قدرتمند ایران بود.

او اضافه کرد: تیم‌های باشگاهی در آن زمان با تیم‌های بزرگ دیدار می‌کردند و همین هم سبب می‌شد تا بازیکنان در اوج آمادگی باشند. فراموش نکنیم اگر حالا در فوتبال دچار مشکل هستیم به خاطر ضعف باشگاه‌هاست.

پیشکسوت فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ابراز امیدواری از موفقیت ایران در جام ملت‌های آسیا به ایسنا گفت: آرزوی من کسب بهترین نتایج توسط تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های استرالیا است.

جباری ادامه داد: رسیدن به موفقیت بسیار دشوار است اما دور از دسترس نیست. متاسفانه بعد از جام جهانی آمادگی لازم را برای حضور در جام ملت‌ها پیدا نکردیم و در این مدت حریفان ایران به دنبال برگزاری اردوهای تدارکاتی و دیدارهای دوستانه بودند.

او با بیان ایکه تیم ملی ایران باید برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی و البته فینال تلاش بسیاری کند گفت: حریفان ایران نیز برنامه بسیاری را برای جام ملت‌ها داشته‌اند و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را دست کم گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.