بحرین یک جزیره کوچک واقع در خلیج فارس است که با جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری، یکی از کشورهای کوچک قاره آسیا محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون فوتبال این کشور در سال ۱۹۵۱ تاسیس و در ۱۹۶۶ به فیفا پیوست. بحرین تا یک دهه پیش حریف قدرتمندی برای تیمهای آسیایی نبود، اما از مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ با شکست ایران نام خود را بر سر زبان ها انداخت. بحرین در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ در آستانه جام جهانی یا شکست در بازی های پلی اف قاره ای از حضور در بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا بازماند. چهار نایب قهرمانی جام خلیج فارس و دو نایب قهرمانی جام ملت های عرب بزرگترین افتخارات فوتبال بحرین است.

لیگ برتر بحرین بالاترین سطح فوتبال این کشور است که از سال ۱۹۵۷ آغاز شده است. در حال حاضر ۱۰ تیم در لیگ برتر بحرین رقابت می کنند. المحرق، الرفاع و الاهلی معروفترین باشگاههای فوتبال بحرین هستند.

سابقه در جام ملت های آسیا: تیم ملی بحرین اولین بازی خود را در سال ۱۹۶۶ انجام داد و تاکنون ۴ دوره در جام ملتهای آسیا حضور یافته است. اولین حضور بحرینی ها در جام ۱۹۸۸ بود که بردی بدست نیاورده و حذف شدند. دومین حضور آنها در سال ۲۰۰۴ بود که با مقام چهارمی همراه شد. در جام های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ نیز بحرین در مرحله گروهی حذف شد. بحرین در مجموع ۱۶ بازی در جام ملت های آسیا انجام داده که ۳ برد و ۵ مساوی و ۸ باخت نصیب این کشور شده است.

کاپیتان: محمد حسین کاپیتان و مدافع ۳۵ ساله سرشناس ترین بازیکن بحرین است که در آن بازی معروف مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ نیز یک گل به ایران زد. اسماعیل عبدالطیف با ۲۹ گل زده بهترین گلزن فعلی بحرین است.

سرمربی: مرجان عید، مدافع سابق تیم الریفا جوان ترین مربی حاضر در جام ۲۰۱۵ است که فقط ۳۶ سال سن دارد. او حدود ۴۵ روز قبل جانشین عدنان حمد عراقی شد و سابقه مربیگری او فقط دستیاری در تیم ملی بحرین در سال های اخیر بوده است.

ستاره: اسماعیل عبدالطیف، مهاجم گلزن ۲۸ ساله بحرین در جام ملتهای ۲۰۱۱ آسیا با ۴ گلی که به هند زد، در رده دوم برترین گلزنان جام قرار گرفت. این بازیکن گلزن که در تیم المحرق بازی می کند، در دیدار دوستانه ۵ سال پیش نیز یک گل به ایران زد. گل لحظات پایانی او مقابل عربستان در پلی اف مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ باعث شد تا بحرین راهی دیدار مقابل نیوزیلند شود. اسماعیل در ۶۱ بازی ملی ۳۴ گل برای بحرین به ثمر رسانده است.
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )