حضور تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا همچنان سوژه‌ای مهم برای پایگه‌های خبری مهم دنیاست.

به گزارش ایسنا، سایت Newstalk به تحلیل تیم ملی فوتبال ایران پرداخته و آن را به خاطر حضور کارلوس کی روش روی نیمکت، تیمی بسیار سازمان یافته خواند که خیلی سخت شکست می خورد.

در این گزارش آمده است: درست است که چهار سال دیگر تا برگزاری جام جهانی بعدی باقی است و برای تماشای مسابقه‌های جام ملت های اروپا هم باید ۱۸ ماه صبر کرد اما اگر می‌خواهید یک تورنمنت فوتبالی بین المللی را ببینید می‌توانید روی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ حساب کنید.

البته جام ملت‌های آفریقا هم کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود. تورنمنتی که به شدت مربیان لیگ برتر انگلیس را به خاطر تعداد حضور بازیکنانشان در این رقابت‌ها عصبانی کرده است. پیش از آن اما، جام ملت‌های آسیا شروع می شود. استرالیا برای نخستین بار میزبانی این رقابت‌ها را به عهده دارد. بدون شک این دوره از جام ملت‌های آسیا می تواند جایگاه تیم‌های آسیایی در جام جهانی آینده که در روسیه برگزار می شود را بیش از پیش نشان دهد.

گروه سوم

ایران جام جهانی خوبی را در برزیل سپری کرد. آنها مقابل آرژانتین نمایش بسیار خوبی داشتند اما با گل جادویی که لیونل مسی در وقت های اضافه وارد دروازه شان کرد شکست خوردند. هدایت این تیم را هنوز هم کارلوس کی روش، دستیار پیشین الکس فرگوسن در منچستریونایتد به عهده دارد. این بدان معنا خواهد بود که آنها بسیار سازمان یافته عمل می کنند و به سختی هم شکست می‌خورند.

تیم ملی فوتبال ایران در ترکیب خود بازیکنان هجومی و با استعدادی دارد. اشکان دژاگه، هافبک کناری پیشین تیم های ولفسبورگ آلمان و فولام انگلیس و همچنین سردار آزمون که در تیم فوتبال روبین کازان روسیه توپ می زند. او در دو دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل حریفانش موفق شده گل های پیروزی را وارد دروازه حریفان کند. گمانه زنی‌های زیادی هم روی حضور او در تیم‌های بزرگ اروپایی می‌شود و به نظر می‌رسد بسیاری از استعدادیاب ها توجه ویژه ای به دوره پیشرفت او می کنند.

تیم ملی فوتبال ایران بدون هیچ شکی می‌تواند از گروهی که در آن سه تیم از حاشیه خلیج فارس حضور دارند صعود کند. امارات متحده عربی، بحرین و میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ یعنی قطر.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.