تیم ملی فوتبال ایران برای کسب عنوان قهرمانی نگاه را به فراسوی مرزهایش برده است.
به گزارش ایسنا، مدتی پیش بود که نام تونی پوپوویچ برای به دست گرفتن هدایت باشگاه کریستال پالاس در انگلیس بر سر زبان‌ها افتاد. سران این باشگاه انگلیسی در نهایت آلن پاردو، سرمربی نیوکاسل و بازیکن پیشین پالاس را روی نیمکت این تیم نشاندند اما حداقل آنها نام پوپوویچ را نیز مورد توجه قرار دادند. پوپوویچ هم پیشینه به تن کردن پیراهن پالاس را داشت و می‌توانست در صورت رد کردن پیشنهاد سران این تیم توسط پاردو، شانس نشستن روی نیمکت این تیم را داشته باشد.

در سال های اخیر، تعداد زیادی از باشگاه‌ها و کشورهای آسیایی به دنبال آوردن مربیان خارجی برای تیم های ملی کشورشان بوده‌اند. آنها این کار را در جهت به دست آوردن موفقیت‌های بیشتر انجام داده‌اند. سال ۲۰۱۵ سالی است که مربیان خارجی زیادی برای کسب جام روی نیمکت تیم های ملی کشورهای دیگر نشسته‌اند. حضور ۹ مربی خارجی روی نیمکت تیم های آسیایی نشان دهنده این امر است.

سیکل حضور مربیان خارجی در آسیا خیلی سریع است. آنها در زمان کوتاهی می‌آیند و اگر نتیجه نگرفتند، اخراج می‌شوند تا آنها به دنبال یک مربی خارجی دیگر بروند. در واقع این مربیان حتی فرصت این را ندارند که خودشان را با شرایط این کشورها تطبیق داده و درک کنند در چه وضعیتی هستند. آنها پیش از این اخراج شده‌اند. در سطح نخست آسیا این مربیان خارجی بوده‌اند که بیش از مربیان بومی موفق به کسب افتخار شده‌اند.

۶ تیم آسیایی که در جام‌های جهانی موفق به صعود شده‌اند، مربیانی خارجی داشتند. تنها کشورهای کره جنوبی و ژاپن در سال ۲۰۱۰ مربیان داخلی داشته و از گروهشان صعود کردند.

تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر هدایت تیمش را به دست کارلوس کی‌روش موزامبیکی‌تبار داده است. آنها برای گرفتن نتیجه‌های بهتر این کار را انجام داده‌اند که نتیجه آن را هم در جام جهانی و با عملکرد فوق‌العاده مقابل نیجریه و آرژانتین شاهد بودند."
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.