یک کارشناس فوتبال گفت: تاریخ نشان داده است که تیم ملی ما در برابر تیم‌های بزرگی همچون کره و ژاپن نتایج بهتری کسب کرده و در مقابل تیم‌های کم آوازه‌تر مشکلات بیشتری داشته است.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا - منطقه اصفهان، درباره آخرین وضعیت تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا، اظهارکرد: بازی دوستانه ایران در برابر عراق فرصت خوبی بود که جوانان تیم ملی توانایی‌های خود را ثابت کنند. به هر حال جام جهانی تا ۳ سال دیگر باز هم آغاز می‌شود و تیم ملی برای این رقابت‌ها نیاز به خانه تکانی دارد و تا جام جهانی ۲۰۱۸ این بازیکنان جوان باید جایگاه خود در تیم ملی را پیدا کنند.

وی افزود: البته اعتقاد دارم که چون تیم ملی بازی‌های تدارکاتی برای جام ملت‌ها برگزار نکرد بهتر بود کی‌روش از ترکیب اصلی خود استفاده می‌کرد تا تیم آماده‌تر شود که شاید به این دلیل که قصد داشته دستش برای رقبا رو نشود از ترکیب دوم خود استفاده کرد.

این کارشناس فوتبال، تصریح‌کرد: در بازی با عراق جوانان تیم ملی بازی خوبی ارائه دادند و انگیزه زیادی داشتند و حتی گل‌های بیشتری نیز می‌توانستند به ثمر رسانند. به هر حال این برد در برابر عراق سبب می شود که تیم با روحیه بهتری در رقابت‌ها حاضر شود.

کربکندی با بیان اینکه به طور کلی نمی‌توان جام ملتها را پیش بینی کرد، گفت: اعتقاد دارم تیم‌های کوچک‌تر مانند بحرین، قطر و امارات برای ما مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کنند تا تیم‌های بزرگ. تاریخ نشان داده است که تیم ملی ما در برابر تیم‌های بزرگی همچون کره و ژاپن نتایج بهتری کسب کرده است. همیشه این تیم‌های بزرگ از رویارویی با ایران هراس داشته‌اند.

وی افزود: باید مرحله به مرحله پیش رفت و تیم ملی باید بدون هیچ عوارضی از گروه خود با قاطعیت صعود کند و هیچ مصدوم یا اخراجی در مرحله گروهی نباید داشته باشیم. پیش بینی من این است که تا مرحله نیمه نهایی می‌توانیم بالا بیاییم، اما از این به بعد را نمی‌توان پیش بینی کرد. تیم‌های کوچکی همچون قطر و امارات به دلیل شناخت بهتری که از فوتبال ایران دارند می‌توانند مشکل ساز شوند.

این کارشناس فوتبال، اظهارکرد: دیدگاه کی‌روش تا حد زیادی همان دیدگاه جام جهانی است و قصد دارد با همان ترکیب در جام ملتهای آسیا شرکت کند، اما به هر حال باور کردن جوانان ملی پوش اجتناب ناپذیر است چرا که همین جوانان آینده فوتبال ایران را می‌سازند.

کربکندی خاطرنشان‌کرد: استرالیا در جام جهانی نتایج خوبی گرفت و از یک کادر فنی حرفه‌ای سود می‌برد و با توجه به میزبانی بدون شک یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود. برای ایران بازی‌های مرحله گروهی سخت‌تر است و به طور معمول تیم‌های حاشیه خلیج همیشه اتلاف وقت می‌کنند. ایران با تجربه‌ای که از جام جهانی دارد باید نتایج خوبی در جام ملتها کسب کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.