سرمربی تیم ایران گفت: با برگزاری ۲ بازی دوستانه نمی‌توانید انتظار زیادی از تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۱۵ داشته باشید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران امروز (چهارشنبه) وارد شهر ملبورن، محل برگزاری نخستین دیدارش در چارچوب مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا شد، جایی که یکشنبه آینده باید در ورزشگاه رکتنگولار به دیدار بحرین برود.

کارلوس کی‌روش در بدو ورود به ملبورن در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که «آیا ایران با تجربه حضور در جام جهانی تیمی بهتر را در اختیار دارد؟» گفت: خیر، ما حالا تیمی بدتر به نسبت حضورمان در جام جهانی داریم چون آماده‌سازی که باید می‌داشتیم را نداشتیم. 

سرمربی پرتغالی تیم ملی که شاگردانش با دو پیروزی مشابه یک بر صفر در دیدارهای دوستانه مقابل تیم‌های کره‌جنوبی و عراق پا به مسابقات جام ملت‌ها می‌گذارند، تصریح کرد: تنها چیزی که تیم ملی را آزار داد آماده‌سازی بود. تیم من آنطور که باید و طبق خواسته و تمایل فدراسیون فوتبال ایران بود، آماده‌سازی نداشت چون با برخی مشکلات از جمله مشکلات مالی در حمایت از تیم دست و پنجه نرم کرد.

وی افزود: انتظار داشتیم با اردوها و برگزاری بازی‌های بیشتر به جام ملت‌ها ورود کنیم ولی حالا با انجام تنها دو بازی دوستانه از ماه جولای تاکنون نمی‌توانید انتظار زیادی از این تیم داشته باشید. به هر حال انجام تنها دو بازی دوستانه برای حضور در این مسابقات کافی نیست ولی می‌توانم روی روحیه جنگندگی و جنبه روانی قوی بازیکنانم برای ایجاد تعادل درستی در تیمم حساب باز کنم.

کی‌روش که احتمالاً در بین مربیان حاضر در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا قوی‌ترین رزومه کاری را دارد، عنوان کرد: رقابتی همچون جام ملت‌ها همیشه دشوار است و شرایط برای تمامی تیم‌ها به خصوص آنهایی که از مسافت‌های دورتری به استرالیا می‌آیند، پیچیده است. ما به لحاظ روانی خودمان را برای پیروزی در هر بازی که به میدان خواهیم رفت، آماده کرده‌ایم ولی رویکرد ما در این مسابقات تنها فکر کردن به بازی پیش‌روی‌مان است.

وی اظهار داشت: می‌دانیم که بدون بازی اول سرنوشتی در بازی دوم وجود ندارد. رویکرد ما بسیار ساده است: تمرکزمان روی بازی با بحرین است و بس! پس از آن هم به دیدار بعدی‌مان فکر می‌کنیم. برای رسیدن به استرالیا با مشکلاتی همچون تأخیر در پرواز هواپیما دست و پنجه نرم کردیم و هوای اینجا برای ما خیلی گرم و شرجی است.

سرمربی پیشین رئال‌مادرید در خصوص عملکرد ایران در جام جهانی گفت: به نظرم اولویت ما از حضور در جام جهانی انجام بازی غرورآمیز و لذت هواداران از بازی ایران بود. در آن رقابت‌ها از ایران انتظار قهرمانی نمی‌رفت ولی دست و پای خودمان را مقابل بهترین تیم‌های جهان گم نکردیم.

کی‌روش گفت: در بازی دوم در جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل آرژانتین وقتی بازیکنی همچون لیونل مسی در تیم مقابل حضور داشت و داور شجاعت لازم را برای انجام به وظایفش نداشت کار برای ما خیلی دشوار بود. داور باید به خاطر پنالتی واضحی که برای ایران نگرفت خجالت‌زده و شرمسار باشد. شایسته تساوی برابر آرژانتین بودیم.

به گزارش تسنیم، تیم ملی کشورمان در گروه C شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا با امارات، بحرین و قطر همگروه است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.