رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان صبح امروز به محل اردوی تیم ملی رفت و پس از جلسه با کروش، چند دقیقه ای با خبرنگاران به صحبت پرداخت.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کفاشیان در حاشیه تمرین تیم ملی در خصوص جلسه ای که با کروش داشت، گفت: در این جلسه کروش گزارشی از اردوی آفریقای جنوبی داد و در خصوص برنامه‌های سفر تیم ملی به استرالیا صحبت‌هایی انجام دادیم. کروش کمی در رابطه با اعزام تیم ملی به استرالیا نگران و ناراحت بود که با صحبت‌هایی که انجام دادیم نگرانی‌های او را برطرف کردیم و از دلش درآوردیم. همچنین دلخوری هایی از اردوی آفریقای جنوبی داشت. 

کفاشیان با بیان اینکه کروش به خاطر عدم حضور پولادی ناراحت است، تصریح کرد: بله او ناراحت است و خواسته‌اش این است که تیم ملی با تمام قوا به استرالیا برود اما امکانات ما در حال حاضر همین است و کروش باید با همین امکانات بسازد. طبق قوانین و مقررات اگر پولادی اجازه داشته باشد می‌تواند در اختیار تیم ملی باشد و در غیر این صورت این اتفاق نخواهد افتاد. البته سروش رفیعی همراه تیم ملی تمرین می‌کند ولی مجوز بازی در تیم ملی را ندارد و اگر مجوز پیدا نکند نمی‌تواند همراه تیم ملی راهی استرالیا شود.

کفاشیان در خصوص مشکلاتی که گفته می شد در مورد تهیه بلیت سفر به استرالیا به وجود آمده نیز گفت: مشکل بلیت نداشتیم و در حال تهیه بلیت هستیم. مشکل ما در نقدینگی بود که در این زمینه با آژانس هواپیمایی صحبت‌هایی خواهیم کرد تا مشکل حل شود.

کفاشیان خاطرنشان کرد: مسئول لیست تیم ملی کروش است و اگر او راضی باشد ما نیز راضی هستیم. من دخالتی در لیست و یا فرد ندارم و نخواهم داشت. کی‌روش قصد دارد در جام ملت‌های آسیا نتیجه بگیرد و قطعا بهترین‌ها را انتخاب می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حسین هدایتی قول داده است به تیم ملی کمک کند افزود: من چیزی در این رابطه نشنیدم و ایشان قولی ندادند اما اگر کمکی شود از او تشکر می‌کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه در لیست ۵۰ نفره برای اعزام به استرالیا چه کسانی حضور دارند یا چه افرادی حذف شده‌اند، گفت: در این رابطه چیزی نمی‌دانم، این چه سوالی است که می‌پرسید؟ این موضوع را مسئول روابط بین‌الملل و دبیرخانه می‌دانند. من وقت نمی‌کنم ببینم چه کسانی حضور دارند.

وی درباره اظهارات سردار کمالی مبنی بر اینکه اگر فدراسیون فوتبال درخواست دهد اجازه حضور بازیکنان سرباز در تیم ملی را می‌دهند، تصریح کرد: اگر مجوز دهند بازیکنان را به استرالیا می‌بریم ولی اگر مجوز ندهند این اتفاق نمی‌افتد.

کفاشیان در خصوص اینکه گفته می‌شود مهرداد پولادی قرار است از قطر راهی استرالیا شود گفت: مشکل پولادی قانونی حل نشده و قطعا نمی‌تواند تا زمانی که مجوز بازی نداشته باشد در تیم ملی بازی کند. اگر پولادی مجوز نداشته باشد نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. کروش در این زمینه تدارکات خود را دیده و اگر بازیکنان سرباز به استرالیا اعزام نشوند جایگزینی برای آنها پیدا خواهد کرد. این بازیکنان به لحاظ فنی خوب هستند اما اگر نظام وظیفه اجازه ندهد ما نیز نمی‌توانیم به استرالیا برویم. هم ما و هم وزارت ورزش و جوانان نامه داده‌ایم و می‌دانم سردار کمالی و همه تلاش می‌کنند که به تیم ملی کمک کنند. موانعی در این راه وجود دارد که طبق قوانین اگر برطرف شود به تیم ملی کمک می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه در اظهار نظری گفته بودید شاید در صورت حذف تیم ملی در مرحله گروهی کروش حفظ شود و آیا اکنون نیز به این مسئله اعتقاد دارید، گفت: ما به نتیجه کار و عملکرد کروش نگاه می‌کنیم. با تغییر دادن نمی‌توانیم کار را پیش ببریم. ما به امکاناتی که برای مربی در نظر گرفته می‌شود نگاه می‌کنیم. اگر شما بخواهید با خودرو یا هواپیما به جایی بروید مسلما با خودرو دیرتر به مقصد می‌رسید. وقتی ابزار فراهم باشد مربی بیشتر می‌تواند کمک کند رقیبان ما در جام ملت‌های آسیا تدارکات زیادی دیده‌اند. ما برای تغییر کادر فنی نظر بازیکنان و حتی خود کادر فنی را جویا می‌شویم و سپس تصمیم‌ می‌گیریم. از نظر من کی‌روش می‌تواند موقعیت خود را حفظ کند و تا جام جهانی بعدی حضور داشته باشد.

کفاشیان در خصوص اینکه پس چرا کروش در گفت‌وگویی مدعی شده که قصد دارند برخوردی که با نلو وینگادا شد با او انجام دهند، گفت: این استنباط کروش بوده و حتما صحبت‌هایی با او انجام شده و مصاحبه‌هایی دیده که چنین صحبتی انجام داد. کروش ۵، ۶ ماه است که حقوق دریافت نکرده و می‌داند پول فدراسیون فوتبال در فیفا بلوکه شده است. او این مسائل را می‌داند و با ما همکاری می‌کند. او اعلام نکرده که اگر پولم را ندهید کار نمی‌کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تغییرات در فدراسیون فوتبال و برکناری مهدی محمدنبی و هادی آیت‌اللهی گفت: ما یکسری تغییرات قطعی در بدنه فدراسیون فوتبال خواهیم داشت اما مشخص نشده چه کسانی تغییر خواهند کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.