عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: استقلال و پرسپولیس مستاجر فدراسیون فوتبال هستند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، منصور قنبرزاده در پایان نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: ابتدا باید از اینکه رسانه‌ها پیگیر جلسات هیئت رئیسه هستند ابراز خوشحالی کنم. این مطالبه مردم است که رسانه‌ها از مسئولان خواهان پاسخگویی باشند.

وی افزود: در گذشته شاید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در طول سال ۸-۹ جلسه بیشتر برگزار نمی‌کرد و طبق اساسنامه هم تعداد جلسات در همین حدود بود اما در همین ۲ هفته ۲ جلسه داشتیم که روی هم ۲۰ ساعت زمان برده است. این نشان می دهد که هیئت رئیسه با جدیت پیگیر مسائل است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد کمیته فنی و توسعه  تصریح کرد: مستنداتی در نشست امروز ارائه  و مقرر شد از این پس تمامی اعضای کادر فنی تیم‌های ملی فوتبال در رده‌های مختلف با نظر هیئت رئیسه انتخاب شوند. قرار است کمیته فنی و توسعه ضوابط مدون و مشخصی را تعیین و طبق آن گزینه‌هایش را مشخص کند، سپس این گزینه‌ها به هیئت رئیسه معرفی شوند و سپس مطابق با معیارهای هیئت رئیسه گزینش انجام شود.

قنبرزاده تصریح کرد: بحث بعدی بودجه فدراسیون به ویژه در مورد اطلاعات مالی کمیته‌ها بود. هیئت رئیسه انتظار دارد شرایط مالی کمیته‌ها مشخص باشد تا اگر نیاز به تعدیلی در بودجه بود اولویت‌های ما مشخص باشد.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران گفت: بحث دیگر در نشست امروز ساختمان ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که اثبات شد سند شش دانگ این ۲ ساختمان به نام فدراسیون فوتبال است. در حال حاضر هیئت رئیسه موافق واگذاری این ۲ ساختمان نبود و مقرر شد وضعیت این ۲ ساختمان تعیین تکلیف شود و از ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس برای استفاده از این ساختمان‌ها اجاره گرفته شود.

قنبرزاده ادامه داد: مجمع فدراسیون فوتبال در مورد بحث فروش این ۲ ساختمان حساسیت ویژه‌ای دارد و معتقدیم عدالت این است که اگر قرار به فروش این ۲ ساختمان باشد باید پول آن نصیب هیئت‌های فوتبال استان‌های مختلف کشور شود. این توزیع پول باید از مناطق محروم چون زاهدان گرفته تا سایر استان‌ها انجام شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه دادکان گفته  این ۲ ساختمان در اجاره ۹۹ ساله استقلال و پرسپولیس است، گفت: من در مورد اظهارات شخص خاصی نظر نمی‌دهم و همانطور که گفتم سند شش دانگ این ساختمان‌ها به نام فدراسیون فوتبال است. این ساختمان‌ها در زمان دادکان در اختیار این ۲ باشگاه قرار گرفته اما بازرس و ذیحساب فدراسیون هیچ چیز دیگری مغایر با سند مالکیت فدراسیون بر این ۲ ساختمان ارائه ندادند. شاید در آینده مدرکی ارائه شود که این نظر و مسیر ما را تغییر دهد اما اکنون ما مطابق با سند صحبت می‌کنیم و این سند هم مالکیت فدراسیون بر این ۲ ساختمان را نشان می‌دهد.

قنبرزاده تاکید کرد: پیشنهاد هیئت رئیسه این بود که با توجه به استفاده استقلال و پرسپولیس از این ۲ ساختمان و مستهلک شدن آن، قیمت اجاره بها به روز محاسبه شود و این موضوع را پیگیر شویم تا در جلسه مجمع فدراسیون هم طرح شود. برخی از اعضای هیئت رئیسه پیشنهاد دادند که این ساختمان‌ها به فروش برسد و درآمد حاصل از آن به هیئت‌های فوتبال اختصاص یابد.

وی افزود: در این مورد حسابرسی قانونی صورت گرفته و رئیس فدراسیون هم اختیار واگذاری اموال فدراسیون را ندارد، ضمن اینکه پیش از این مجمع فدراسیون با هدیه دادن این ۲ ساختمان به ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس مخالفت کرده است.

قنبرزاده اظهار داشت: یکی دیگر از بحث‌های ما عدالت در مورد پرداخت درآمد باشگاه‌ها در سازمان لیگ بود که به ۲ باشگاه لیگ برتری کمتر پول داده شد ولی به استقلال و پرسپولیس رقم بیشتری پرداخت شد. من به عنوان نماینده باشگاه‌ها به این موضوع معترض بودم و قرار شد  در جلسه بعدی به این موضوع رسیدگی شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر قرار باشد استقلال و پرسپولیس از ۱۰، عدد ۴ باشند، پول علی‌الحسابی که به آنها می‌دهند، باید ۴ باشد. این در حالی است که اگر پرداختی تیم نفت مسجد سلیمان از ۱۰، عدد ۱.۵ است، هیچ پرداختی به این باشگاه صورت نگرفته است. در جلسه عنوان کردیم که تقسیم پول عادلانه باشد. پرداختی به ۵،۶ تیم صفر بوده که در آستانه دربی اجازه دهید نام این تیم‌ها را نبرم.

قنبرزاده در خصوص اینکه هیئت رئیسه در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال خواستار عزل هادی آیت‌اللهی شده بود، گفت: بحث کمیته فنی و توسعه بحث مفصلی است(در این لحظه قنبرزاده گزارش این کمیته را به خبرنگاران نشان داد). این کمیته کتاب قطوری  به اندازه ۳ گزارش در اختیار ما قرار داده که برای نخستین بار گویا بود. قرار شد این کمیته در جلسه حضوری نیز توضیحات خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه خواسته کفاشیان این بود که جنبه‌های کار را بررسی کنیم، افزود: با توجه به اینکه کمیته توسعه فنی و تیم‌ها به صورت سرپرستی اداره می‌شوند، خواستار مشخص شدن تکلیف این کمیته شدیم. ضمن اینکه صحبت رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان بالاترین مقام برای همه حجت است، بنابراینن بحث ابقا یا ابقا نشدن آیت‌اللهی مطرح نبود. ممکن است رئیس فدراسیون به هیئت رئیسه گزینه‌ای برای رئیس کمیته‌ها پیشنهاد دهد تا آن گزینه بررسی و گزینه قبلی برکنار شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ماده ۳۷ اختیاراتی به هیئت رئیسه داده  و ماده ۴۳ نیز می‌گوید روسا و سرپرستی کمیته‌ها باید به تصویب و تایید هیئت رئیسه برسد. باز هم تاکید می‌کنم که کمیته‌ها بر اساس سرپرستی اداره می‌شوند، پیشنهاد دادیم که تکلیف آنها مشخص شود. یکی از اشکالات این بوده ۱۰،۱۱ ماه یک نفر سرپرست باشد و باید تکلیف آن کمیته مشخصص شود. شاید در این میان، کفاشیان، آیت‌الهی را به عنوان رئیس کمیته‌ای پیشنهاد دهد. بنابراین بحث ابقا و یا ایقا نشدن آیت‌الهی مطرح نبود و ابقای ایشان با نظر کفاشیان و هیئت رئیسه خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.