کارلوس کی‌روش تمرین امروز (پنجشنبه) تیم ملی فوتبال را براساس الگوسازی بازی تیم کره جنوبی طراحی کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تمرین امروز (پنجشنبه) تیم ملی فوتبال از ساعت ۱۰:۳۰ با حضور تمامی نفرات در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی آغاز شد.

* در ابتدای تمرین کی‌روش با بازیکنان صحبت کرد، سپس بازیکنان با حرکت در عرض زمین همراه با توپ و انجام تمرینات سرعتی به گرم کردن پرداختند. 

* استارت بازیکنان و عبور آنها از میان موانع بخش بعدی تمرین تیم ملی بود. 

* از ابتدای تمرین کارلوس کی‌روش بازیکنان را به دو گروه تقسیم کرد که تعدادی از بازیکنان با کاورهای سبز و گروهی دیگر کاور سفید رنگ به تن داشتند.

* پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، جلال حسینی، احساس حاج‌صفی، مسعود شجاعی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد ۱۱ بازیکنی بودند که کاور سبز به تن داشتند و به نظر می‌آید این ترکیب اصلی تیم ایران در بازی مقابل کره جنوبی خواهد بود. ظاهراً سرمربی تیم ملی ایران در این بازی هم اتکای خود را روی بازیکنان حاضر در جام جهانی خواهد گذاشت.

* بخشی اصلی تمرین امروز را فوتبال درون تیمی تشکیل می‌داد جایی که کی‌روش در هر سمت از زمین سه دروازه گل کوچک قرار داد و دو تیم سبز و سفید به مرور تاکتیک‌های تهاجمی و تدافعی پرداختند. نکته اصلی در این بازی درون تیمی آن بود که کی‌روش بارها جریان بازی را قطع کرد و به بازیکنان تذکر داد. 

* کی‌روش که با شاگردانش در طول چند روز گذشته بارها بازی‌های تیم کره جنوبی را آنالیز کرده‌اند، امروز مطابق با الگوی بازی این تیم تمرین کردند.

* سرمربی تیم ملی زمانی که جریان بازی را متوقف می‌کرد به بازیکنان می‌گفت با کدام بازیکنان کره در آن موقعیت قرار خواهند داشت و چه عکس‌العملی باید نشان دهند. او از بازیکنان می‌خواست که  اجازه کار را به بازیکنان میانی و هجومی کره ندهند و در مقابل به بازیکنان مهاجم هم تذکر می‌داد که چگونه در مصاف با مدافعان کره‌ای عمل کنند. 

* در بخش دیگری از تمرین امروز کی‌روش تمرین پاس‌های بلند پشت مدافعان حریف را در دستور کار قرار داد و بازیکنان این کار را تمرین کردند. در این تمرین گاسپار برای لحظاتی در نقش دروازه‌بان قرار گرفت و درون دروازه ایستاد تا بازیکنان از میانه میدان به سمت دروازه بزنند.

در ادامه کی‌روش از تیم سفید خواست تا مطابق با الگوی پاسکاری بازیکنان کره جنوبی بر پاس‌های نفوذی آنها در میان و پشت مدافعان عمل کنند و به مدافعان تیم ملی تذکر داد که اگر اجازه دهند کره‌ای‌ها با این روش پاسکاری کرده و به خط دفاع ما نفوذ کنند آن وقت است که به دردسر خواهند افتاد. 

* سرمربی تیم ملی همچنین از بازیکنان خواست که در کنترل و پاس دادن توپ دقت کافی داشته باشند و توپ را با اندازه‌گیری صحیح به هم‌تیمی خود پاس دهند و تا آنها بتوانند توپ را در اختیار بگیرند. 

* هاشم بیک‌زاده امروز هم جدا از سایر بازیکنان تمرین کرد او بعد از انجام تمرینات سرعتی همراه با میکو کار با توپ را آغاز کرد.

* در بخشی از تمرینات گاسپار با سه دروازه‌بان تیم ملی به سمت دروازه‌ها شوتزنی کرد. 

* در ادامه تمرین امروز کی‌روش از بازیکنان خواست تا طبق الگوی مورد نظر او بازی درون تیمی را انجام دهند. بازیکنان با پاس‌های زیاد باید به دروازه تیم حریف حمله می‌کردند. در این الگو بازی از خط دفاع آغاز می‌شد و بعد از چند پاس کوتاه باید بازیکنان با پاسی بلند توپ را به نفرات مهاجم می‌رساندند.

* بازی در فضایی فشرده و سپس ایجاد موقعیت با پاس‌های بلند ساختار تاکتیکی این تمرین کارلوس‌کی‌روش بود. 

* نزدیک به ۵۰ هوادار تماشاگر تمرین امروز تیم ملی بودند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.