تیم‌های لیگ برتر فوتبال در روز پنجشنبه و از مرحله یک شانزدهم نهایی کار خود را در جام حذفی آغاز می‌کنند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور از روز پنجشنبه ۲۴ مهر آغاز خواهد شد و روز جمعه ۲۵ مهر هم ادامه پیدا خواهد کرد که در این مرحله تیم‌های لیگ برتری هم به میدان خواهند آمد تا در مصاف با حریفان بخت خود را برای قهرمانی در این مسابقات که راه میانبری برای آسیایی شدن است، امتحان کنند. در زیر اشاره‌ای به برخی از این دیدارها خواهد شد.

پنجشنبه ۲۴ مهر ۹۳

پرسپولیس - کارگر بنه گز بوشهر (ورزشگاه آزادی - ساعت ۱۶:۵۰)

پرسپولیس در نخستین گام خود در جام حذفی میهمانی گمنام از دسته دوم را پیش رو دارد، کارگر بنه بندرگز. شاگردان حمید درخشان با پشت سرگذاشتن اردوی کیش با انگیزه وارد مسابقات جام حذفی خواهند شد تا در مقابل این حریف ناشناخته خودی نشان دهند و شاید با بردی پرگل هواداران را امیدوار سازند. کار پرسپولیس در لیگ برتر حتی برای کسب سهمیه آسیایی هم دشوار است، چه برسد به قهرمانی، بنابراین جام حذفی می‌تواند یک مسیر آسان‌تر باشد تا درخشان و پرسپولیس هم به قهرمانی برسند و هم آسیایی شوند.

با این حال پرسپولیس در شوک به هواداران متخصص است و این تیم توانایی آن را دارد که حتی بازی با کارگر بندر گز را تبدیل به مخمصه برای خود کند، به ویژه آنکه بازیکنان تیم کارگر بندرگز به لطف جام حذفی شانس پخش یک بازی زنده روی آنتن تلویزیونی را خواهند داشت و مقابل چشمان میلیون‌ها بیننده از جان مایه می‌گذارند.

حمید درخشان به یاد دارد که یکی از بهترین نتایج تاریخ پرسپولیس در دیدار مقابل تیمی بوشهری به نام شاهین کسب شد که این تیم ۱۰ بار دروازه حریف را باز کرد. البته این خاطره غبار گرفته برای روزهایی است که فرشاد پیوس و علی دایی برای این تیم بازی می‌کردند. شاید اگر پرسپولیس همان تیم قدرتمند آن روزها بود تکرار این نتیجه دور از ذهن نبود اما امروز شرایط سرخپوشان متفاوت است و برتری با حداقل گل هم می‌تواند نتیجه خوبی برای سرخپوشان باشد.

باید دید توان و انگیزه میهمان ناشناخته بوشهری تا کجاست. آیا آنها می‌خواهند مقابل پرسپولیس تبدیل به قهرمانان بندرگز شوند یا اینکه تاوان حال بد این فصل پرسپولیس را آنها پس خواهند داد؟

جمعه ۲۵ مهر ۹۳

تراکتورسازی - کارون اهواز (ورزشگاه یادگار امام تبریز - ساعت ۱۴:۳۰)

صدرنشین لیگ برتر در نخستین گام جام حذفی به مصاف کارون اهواز خواهد رفت. روی کاغذ به نظر می‌رسد این تراکتورسازی از کارون عبور خواهد کرد و به مرحله بعد خواهد رفت. با این حال جام حذفی محل شگفتی است. رسول خطیبی سرنوشت تراکتورسازی فصل قبل را به یاد دارد. تیمی که در نیم فصل اول در رقابت برای قهرمانی بود در نیم فصل دوم تنها به لطف قهرمانی جام حذفی توانست، آسیایی شود. بنابراین او فریب این روزهای بالانشینی در جدول را نخواهد خورد و روی جام حذفی هم تمرکز خواهد کرد.

خطیبی در رأس تیمی است که مدعی دفاع از عنوان قهرمانی خواهد بود و این دفاع را از مسیر کارون آغاز خواهد کرد. در دیگر دیدارهای جام حذفی در روز پنجشنبه فجرشهیدسپاسی به یاد روزهای لیگ برتری بودن با استقلال خوزستان دیدار خواهد کرد، ذوب‌آهن اصفهان با پیام چغادک بوشهر یکی دیگر از گمنامان جام حذفی مصاف خواهد کرد و سایپا، راه آهن، گسترش فولاد، نفت مسجد سلیمان و صبای قم هم حریفان خود از لیگ‌های پایین تر را ملاقات می‌کنند.

روز جمعه هم پیکان، ملوان، فولاد، تراکتورسازی و پدیده دیگر تیم‌هایی هستند که به میدان خواهند رفت.

برنامه کامل دیدارهای جام حذفی در روز پنجشنبه  وجمعه بدین شرح است:

 پنجشنبه ۲۴ مهر ۹۳

فجر شهید سپاسی شیراز - استقلال خوزستان، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه حافظیه شیراز ذوب‌آهن - پیام چغادک بوشهر، ساعت ۱۶:۵۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان نفت مسجد سلیمان - نیروی زمینی تهران، ساعت ۱۷، شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان پرسپولیس -کارگر بنه گز بوشهر، ساعت ۱۶:۵۰، ورزشگاه آزادی تهران راه‌آهن - پاس همدان، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه اکباتان تهران گسترش فولاد تبریز - شهدای ارتش اصفهان، ساعت ۱۴، ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز کیان بختیاری شهرکرد - سایپای البرز، ساعت ۱۴، ورزشگاه شهدای آموزش و پرورش شهرکرد شهرداری اردبیل - صبای قم، ساعت ۱۴، ورزشگاه تختی اردبیل

جمعه ۲۵ مهر ۹۳ 

پیکان تهران - بهمن شیراز، ساعت ۱۶:۵۰، ورزشگاه دستگردی تهران صنعت ساری - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه شهدای ساری پارسه تهران - فولاد خوزستان، ساعت ۱۴، ورزشگاه صنایع دفاع تهران تراکتورسازی -کارون اهواز، ساعت ۱۴:۳۰، یادگار امام (ره) تبریز پدیده خراسان - خونه به خونه بابل، ساعت ۱۴، ورزشگاه ثامن مشهد

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.