رئیس کمیته ملی المپیک گفت: شرمنده رشته‌هایی شدیم که نتوانستیم آنها را به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس مراسم بدرقه کاروان ایران به بازی‌های آسیایی امروز برگزار شد. در این مراسم کیومرث هاشمی در سخنان کوتاهی ضمن خیر‌مقدم به میهمانان برنامه اظهار داشت: از گودرزی تشکر می‌کنم که در مدت ۸ ماه حضورش به کمیته ملی المپیک کمک کرد تا بتوانیم کاروان خوبی را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم. تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

وی ادامه داد: از مسئولان تشکر می‌کنم که دومین کاروان ایران به بازی‌های المپیک نوجوانان اعزام شد. در آن مسابقات کاروان ایران ۶ مدال (۳ طلا و ۳ برنز) کسب کرد و توانست در بیت ۲۰۰ کشور عنوان بیست و چهارم را به خود اختصاص دهد. نسبت به دوره گذشته ۳ پله رشد داشتیم که البته کمتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفت.

هاشمی ادامه داد: در این مسابقات یکی از ورزشکاران خانم به نام کیمیا علیزاده برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران توانست در مسابقات المپیک مدال بگیرد. امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد و بتوانیم با برنامه‌ریزی سکوهای المپیک را در آینده کسب کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: از ۱۶ دوره بازی‌های آسیایی ایران در ۱۳ دوره حضور داشته است. این مسابقات هر چهار  سال یک بار برگزار می‌شود و بهترین‌های ۴۵ کشور آسیایی در آن حضور پیدا می‌کند. در مدت کوتاهی که ما در کمیته ملی المپیک بودیم تلاش زیادی صورت گرفت تا نفرات خوبی به این بازی‌ها اعزام شود.

وی ادامه داد: به عقیده ما ۱۸ رشته امکان کسب مدال را دارند و ۴ رشته هم به صورت حمایتی به این بازی‌ها اعزام می‌شوند. کاروان ایران ۲۸۲ نفر عضو دارد و سعی کردیم کاروان را به صورت کیفی به بازی‌ها اعزام کنیم.

هاشمی تصریح کرد: نسبت به دوره گذشته ۹۰ ورزشکار کمتر به این بازی‌ها اعزام شده‌اند اما باز هم تلاش می‌کنیم با نتایج خوبی که کسب می‌کنیم دل مردم را شاد کنیم. جلسات مختلفی داشتیم و ستادی در وزارت ورزش تشکیل شد که ستاد عالی این مسابقات بود.

وی گفت: تعداد رشته‌های زیادی بودند که لیاقت حضور در این بازی‌ها را داشتند اما من شرمنده هستم که نتوانستیم آنها را اعزام کنیم قول می‌دهم که خیلی زود این مشکل را جبران کنیم. از ۲۸۲ نفر کاروان ایران ۵۸ نفر خانم هستند و ۵ رشته تیمی داریم.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه کاروان ایران در مجموع شرایط خوبی دارد، عنوان کرد: خیلی‌ها از من در مورد کاروان ایران می‌پرسند اما باید بگویم برای ارزیابی زود است. برای اولین بار در کمیته ملی المپیک برای اینکه رسانه‌ها در جریان کاروان‌ها باشند نشست‌هایی برگزار کردیم و از رسانه‌ها کمک گرفتیم.

هاشمی در پایان گفت: از روسا و هیأت رئیسه فدراسیون‌ها تشکر می‌کنم که در این شرایط سخت کمک کردند تا تیم‌ها به خوبی آماده شوند همچنین از کادر فنی و ورزشکاران هم تشکر می‌کنم. امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که خستگی از تن همه در برود البته در این راه به دعای خیر مردم هم نیاز داریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.