رییس فدراسیون فوتبال ایران از قول ژاپن برای حمایت از ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: ژاپنی‌ها قول حمایت از ما را دادند اما آن‌ها یک رای بیشتر ندارند و ما برای گرفتن میزبانی به ۴۳ رای نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی کفاشیان پس از مراسم امضای تفاهم‌نامه با رییس فدراسیون فوتبال ژاپن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تفاهم‌نامه پیرامون برگزاری بازی‌های دوستانه دو کشور، انتقال دانش فنی و همکاری در زمینه فوتبال، فوتسال، فوتبال بانوان و فوتبال ساحلی است. همچنین ما به توسعه برنامه‌های آکادمیک نیز توجه داریم. ژاپنی‌ها در فوتبال پایه سرمایه‌گذاری زیادی داشته‌اند و حضور کارشناسان‌شان در کشور ما می‌تواند مفید باشد.

کفاشیان همچنین با بیان اینکه ژاپن قول حمایت از ایران برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را داد گفت: ژاپنی‌ها قول حمایت از کاندیداتوری ایران برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را دادند و قرار شد ما هم از میزبانی آن‌ها حمایت کنیم.

کفاشیان گفت: ژاپنی‌ها اعتقاد دارند که ما باید سطح فوتبال آسیا و همچنین فوتبال دو کشور را بالا ببریم و برای همین بازی‌های دوستانه هم در همین راستا برگزار شود. هر دو کشور در جام جهانی به مرحله بعد صعود نکردند و باید شرایطی ایجاد شود تا بتوانیم در دوره‌های بعدی به مرحله بعدی صعود کنیم. باید از تجربیات هم استفاده کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای امضای تفاهم‌نامه با کشورهای چون روسیه، ترکیه و... هم اقدامی کرده‌اید گفت: بله، ما مکاتباتی با بلاروس و روسیه انجام دادیم و درخواست کردیم ملاقات‌هایی را در کشورهایشان داشته باشیم. همه این کارها برای توسعه و پیشرفت فوتبال ایران است. ما با کشورهای اروپا شرقی چون مجارستان، لهستان و... هم ارتباط خوبی داریم.

کفاشیان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه قرارداد کی‌روش چه زمانی امضا می‌شود، گفت: کی‌روش هنوز در مرخصی است. او خواهان این بود که یک روز به ایران بیاید قراردادش را امضا کند و دوباره به مرخصی برود. البته ما جزئیات قرارداد را برایش فرستاده بودیم. نظر ما این است که هر زمان به ایران می‌آید کارش را از همان موقع شروع کند.

رییس فدراسیون درباره حل مسئله حق پخش تلویزیونی نیز گفت: رایزنی‌ها با صداوسیما ادامه دارد و احتمالا این هفته به نتیجه می‌رسیم. جلساتی در این زمینه در حال برگزاری است.

کفاشیان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه اختلافات‌ اعدادتان با صداوسیما زیاد است و آیا واقعا امیدوار به حل این موضوع هستید، گفت: ما امیدواریم رقم‌ها واهی نباشد و دوست داریم این همکاری صورت گیرد. باید رقم‌های هر دو طرف به ارقام واقعی نزدیک شود. در همین راستا ستاد مشترکی تشکیل شد و قرار است از همکاری شرکت تبلیغات محیطی طرف قرارداد با سازمان لیگ هم استفاده شود.

وی با رد هر گونه خبر مبنی بر توافق فدراسیون با کشورهای دیگر به منظور برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی ایران گفت: غیر از بازی با کره جنوبی که قطعی شده بود و اعلام هم شد، ما توافق دیگری با هیچ کشوری نداشتیم. از چند کشور عربی از جمله عربستان درخواست کرده‌ایم تا بازی تدارکاتی داشته باشیم اما بازی با ونزوئلا و انگلستان و.. که می‌گویند اصلا درست نیست. اگر مذاکره‌ای‌ شده ما نمی‌دانیم چه کسی مذاکره کرده و اصلا مذاکره‌ای هم نبوده است.

وی درباره محل اردوی اروپایی نیز تصریح کرد: کی‌روش در حال بررسی است که ببیند در کدام کشور بهتر است اردو برگزار کنیم، چون می‌خواهیم جایی باشد که بتوانیم در آن مقطع زمانی چند بازی تدارکاتی در اروپا داشته باشیم. اردوهای تیم ملی کوتاه مدت و در زمان‌های فیفا دی خواهد بود.

رییس فدراسیون در پاسخ به این که آیا با وضع موجود امیدوار به کسب میزبانی جام ملت‌های اسیا در سال ۲۰۱۹ هستید، گفت: برای کسب این میزبانی ۴۳ رای نیاز است که ژاپن تنها یک رای آن است. همین طور اعضای هیات رییسه هم حداکثر ۱۵ رای دارند. ما از الان مذاکرات و لابی‌ها را آغاز می‌کنیم تا بتوانیم میزبانی را بگیریم.

کفاشیان همچنین گفت: پیشنهاد بازی تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن را به رییس فدراسیون ژاپن ارائه کردیم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه اولین همکاری فدراسیون ایران و ژاپن چه خواهد بود، گفت: تیم ملی نوجوانان ایران چندی پیش به ژاپن سفر کرده بود و چند بازی تدارکاتی آنجا انجام داد. ما درخواست‌هایی را داشته‌ایم و قرار است برنامه ریزی‌های لازم از سوی ژاپنی‌ها در این باره انجام گیرد.

کفاشیان در پاسخ به دیگر سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا برای بازی تدارکاتی تیم‌های ملی بزرگسالان ایران و ژاپن هم توافقی داشته‌اید گفت: پیشنهادی در این زمینه مطرح کردیم و قرار است برنامه‌ریزی‌هایشان را انجام دهند تا در زمان مناسبی این کار صورت گیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.