لیگ برتر فوتبال در فصل ۹۴-۹۳ اول خرداد به پایان می‌رسد و فینال جام حذفی نیز یک هفته پس از آن خواهد بود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا بهروان پس از پایان مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال در فصل آینده در جمع خبرنگاران گفت: مراسم به خوبی برگزار شد. این خوب برگزار شدن مراسم حاصل تلاش و برنامه‌ریزی بود که از پیش انجام داده بودیم. ما مدت‌ها برای برگزاری مراسم به این شکل و هیبت تمرین کرده بودیم و خوشبختانه مراسم به خوبی برگزار شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان‌بندی فصل آینده لیگ برتر برنامه‌های تیم‌های ملی نیز در نظر گرفته شده گفت: بله. برنامه ما کامل و جامع است و تمام اتفاقات یک سال آینده را پوشش می‌دهد. تمام برنامه‌های تیم‌های ملی از جمله تیم بزرگسالان که برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌شود و تیم ملی امید در نظر گرفته شده است. البته ما از آقای وینگادا درخواست کردیم برنامه‌اش را به ما بدهد که از سوی ایشان برنامه‌ای به ما اعلام نشد.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به شائبه‌هایی که پس از اظهارات او مبنی بر قرعه‌کشی نشدن داربی در فصل گذشته به وجود آمده گفت: من هرگز نگفتم که داربی قرعه‌کشی نمی‌شد بلکه اعلام کردم که هفته برگزاری داربی به انتخاب ما یکی از ۴ هفته هفتم تا دهم بود! اما امسال همه چیز کاملا به گوی بستگی داشت و دیگر مانند پارسال نبود.

بهروان در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه عزیز محمدی تفاوت در قرعه‌کشی امسال نسبت به سال گذشته را رد کرده گفت: من نمی‌دانم منظور آقای عزیز محمدی چه بوده اما باز هم حرفم را تکرار می‌کنم که امسال همه چیز کاملا به قرعه بستگی داشت و ما هیچ ملاحظه‌ای برای برگزاری داربی در هفته‌ای خاص نداشتیم و همان طور که دیدید بنا بر اتفاق داربی در هفته آخر برگزار می‌شود.

بهروان در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون و سازمان لیگ آمادگی لازم برای برگزاری داربی در هفته پایانی و حواشی احتمالی آن را دارد گفت: بله همه این مسائل در نظر گرفته شده بود و به همین دلیل بود که امسال بدون هیچ ملاحظه‌ای قرعه‌کشی را انجام دادیم. البته بگویم که این اتفاق خوبی نبود چرا که برگزاری داربی در هفته آخر واقعا سخت و دشوار است اما نفس قرعه‌کشی باید به گونه‌ای باشد که هر اتفاقی بتواند در آن رخ دهد.

نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت قانون سقف قرارداد باشگاه‌ها و تاثیر آن در کاهش پرداخت‌های میلیاردی به بازیکنان گفت: این قانون تازه تصویب شده و باید منتظر بمانیم تا مشخص شود خروجی آن چه بوده است. متاسفانه بدهی باشگاه‌های فوتبال در ایران در حال انباشته شدن است و این اتفاق خوبی برای فوتبال نیست. ما به باشگاه‌ها اعلام کردیم باید سقف بودجه خود را به ما اعلام کنند و بر اساس همان چیزی که دارند خرج کنند. البته می‌دانیم که این قانون باید در آینده که فوتبال و درآمدزایی آن کاملا به شکل حرفه‌ای انجام شده باشد، برداشته شود تا هر باشگاهی به هر اندازه که درآمد دارد بتواند خرج کند و محدودیتی نداشته باشد.

بهروان درباره اظهار نظر سازمان تجهیز و توسعه اماکن ورزشی و مدیریت مجموعه ورزشی که عنوان کرده بود به هیچ وجه از رقم ۲۷۰ میلیون تومان برای اجاره ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری کوتاه نمی‌آید گفت: این رقم بسیار بالاست و منطقی نیست که این دو باشگاه چنین پولی را پرداخت کنند. ما در حال حاضر داریم وضعیت بودجه دو باشگاه را کنترل و تنظیم می‌کنیم. اگر بخواهند پرداخت ورزشگاه آزادی به این اندازه باشد، این دو باشگاه هرآنچه به دست می‌آورند را باید خرج کنند و تازه هم یک چیزی هم رویش بگذارند و به ورزشگاه آزادی بدهند. البته این مسئله در حیطه وظایف ما نیست. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و مجموعه ورزشی آزادی نیز در اختیار دولت است و وزارت ورزش باید این مسئله را به شکلی حل و فصل کند اما باز هم می‌گویم که رقم ۲۷۰ میلیون برای هر بازی بسیار زیاد است و منطقی به نظر نمی‌رسد. با این حال خود دو باشگاه و وزارت ورزش و جوانان باید با رایزنی این مسئله را حل کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

بهروان در پاسخ به برخی حواشی آیین قرعه‌کشی از جمله حضور بسیار زیاد مهمانان غیر فوتبالی گفت: من در این مسئله دخالتی نداشتم. آژانس تبلیغاتی کانون ایران نوین که مسئولیت برگزاری این مراسم را بر عهده داشت از ما تعداد خواست و ما هم تعداد زیادی را دعوت کردیم. آن‌ها خود نیز مهمانانی داشتند. اگر دیدید که تعداد غیر فوتبالی‌ها از فوتبالی‌ها بیشتر بوده، به این دلیل بود که ما مدعوین زیادی از استان‌ها داشتیم که احتمالا به این مراسم نیامدند و به همین دلیل تعداد غیر فوتبالی‌ها بیشتر شد.

وی در پایان درباره زمان‌بندی لیگ برتر فوتبال و جام حذفی در فصل آتی گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته هفته آخر لیگ برتر اول خرداد ۹۴ برگزار می‌شود و فینال جام حذفی یک هفته پس از آن خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.