سرمربی پرتغالی تیم المپیک ایران باور دارد آلمان شایسته قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ بوده است.
نلو وینگادا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره بازی آلمان و آرژانتین در فینال جام جهانی اظهار داشت: هیچ شکی راجع به شایستگی تیم آلمان وجود ندارد و اینکه بالاترین سطح فنی را برای حضور در فینال و قهرمانی نشان داد. در عین حال باید بگویم آرژانتین هم یک تیم خوب به ویژه از نظر قدرت بدنی بود.

وی افزود: آلمان به خوبی پیش آمد و تا فینال رسید اما آرژانتین در بازی با هلند خوش‌شانسی آورد و در ضربات پنالتی پیروز شد. البته در میان تیم‌های جام جهانی همین دو تیم بهترین عملکرد را برای حضور در فینال داشتند اما باید پذیرفت که آلمان بی‌تردید برترین و بهترین تیم جام جهانی ۲۰۱۴ بود. 

وینگادا در مورد عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل هم تصریح کرد: با توجه به اینکه هر چهار نماینده آسیا حذف شدند و با فاصله‌ای که میان تیم‌های آسیایی و اروپایی وجود دارد، شاهد بودیم که تیم ایران تنها تیم آسیا بود که تا روز آخر شانس صعود داشت و عملکرد خوبی به نمایش گذاشت. 

سرمربی پرتغالی تیم المپیک یادآور شد: اعتقاد دارم تیم ملی با کی‌روش فراتر از انتظارها ظاهر شد و در دیدارهای خود مقابل نیجریه و آرژانتین عملکرد خوبی داشت و تنها برابر بوسنی بود که ایران با وجود آنکه می‌توانست صعود کند نتیجه مناسب را کسب نکرد. 

نلو وینگادا با اشاره به اینکه تیم المپیک ایران هفته آینده برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی عازم اردن خواهد شد، گفت: این دیدارها در روز دوشنبه ۳۰ تیر و چهارشنبه اول مرداد با تیم المپیک اردن برگزار خواهد شد. تمامی این دیدارهای تدارکاتی برای قرار دادن بازیکنان در شرایط مسابقه مهم است و باید از آنها نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: تاکنون چهار هفته از مراحل آماده‌سازی تیم را برای بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی پشت سر گذاشته‌ایم. شاید بازیکنان کمی خسته شده باشند اما ما در حال سازماندهی تیم هستیم تا بازیکنان متوجه شوند که درون زمین چه کاری از آنها می‌خواهیم.

«بازی‌های تدارکاتی سبب پیشرفت بازیکنان تیم المپیک خواهد شد»،‌ سرمربی تیم المپیک ایران با بیان این مطلب تأکید کرد: اوایل شهریورماه برای برگزاری اردو و دیدارهای تدارکاتی پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون به کشور چین خواهیم رفت. البته هنوز برنامه بازی‌های خود را نمی‌دانیم، چرا که مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی هنوز قرعه‌کشی نشده است. 

وینگادا درباره احتمال استفاده از چند بازیکن بزرگسال در تیم اعزامی به اینچئون تصریح کرد: چون هنوز قوانین مسابقات اعلام نشده تصمیمی در این باره نگرفته‌ام و ما طبق مقررات عمل خواهیم کرد. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که درست است که همه دوست دارند در اینچئون نتیجه بگیریم و ما هم در پی انجام همین کار هستیم اما برنامه اصلی آماده‌سازی تیم المپیک راهیابی به مسابقات دوره آینده المپیک است و در واقع هدف اصلی ما ریو ۲۰۱۶ است. 

وی درباره بحث مشکل ممنوع‌الخروج بودن بازیکنان تیم المپیک هم گفت: تاکنون تنها کنعانی این مشکل را داشته و نمی‌تواند در سفر به اردن با ما بیاید. 

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.