آندرانیک تیموریان برای مردم از اشک هایش گفت. از اشک هایی که در حسرت حق خورده شده تیم ملی در بازی های جام جهانی ریخته شدند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ خاص ترین بازیکن تیم ملی ایران یعنی آندو تیموریان در برنامه ۲۰۱۴ ویژه جام جهانی از این بازی ها گفت ، از تیم ملی ایران و افسوس از دست دادن شانس صعود به دور بعد؛«نسبت به اردوهایی که داشتیم ، خودمان را به فوتبال دنیا دیکته کردیم و دید فوتبال دنیا به ما عوض شد.»

او از اشک هایش بعد از بازی با بوسنی گفت که اشک را مهمان چشمان خیلی از هموطنانش کرد:« گریه کردم چون از جام خیلی بد خداحافظی کردیم. ما باید به بازی های مرحله دوم می رفتیم ، آرژانتین و نیجریه از چنگ ما فرار کردند. بخصوص بازی با آرژانتین که پنالتی روی دژاگه بزرگترین پنالتی دزدیده شده جام بود. ما تا دقیقه ۹۰ از تیم هایی که برابرشان بازی کردیم سرتر بودیم و با برنامه پیش می رفتیم. این قدر تمرین کرده بودیم که با تیم های خوب دنیا رقابت کنیم. البته می شد بهتر هم باشیم. خیلی ها می گفتند تیم شانسی به جام جهانی رفته اما در جام جهانی خوش شانس نبودیم وگرنه الان رفته بودیم دور دوم بازی ها.»

او درباره سبک بازی تیم ملی و نداشتن برنامه جایگزین یا پلان بی هم گفت:« دفاع کردن هم یک تاکتیک است. سوئیس و آرژانتین را دیدید؟ تیم ما در فاز دفاع به همه تیم ها درس خوبی داد که با دفاع می توانی موقعیت حمله هم داشته باشی. ما برای بازی با بوسنی از نظر بدنی هم تحلیل رفته بودیم اما برای این بازی هم برنامه داشتیم اما ۲ گلی که خوردیم سیستم بازی مان را عوض کرد. ما غیر از دفاع ، برنامه دیگری هم داشتیم.برنامه دوم مان ضد حمله بود که برایش برنامه داشتیم. ویدئوهای بازی های رقیبان را می دانستیم که چطور به این تیم ها گل بزنیم. این یک سبک رایج در فوتبال امروز دنیاست.»

این بازیکن ارمنی درباره موضوع تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی هم گفت:«کارلوس نتیجه خوبی گرفته . همه زحمت کشیدند. ما توانستیم فوتبال ملی ایران را یک مرحله بالاتر ببریم. همه بچه ها سرمربی را قلبی دوست دارند. او مربی موفقی بوده و کارنامه اش را اکثر مربیان ایرانی هم دوست داشتند. خیلی چیزها را هم فکر می کنم از نظر دیسیپلین فوتبال به ما اضافه کرده است. امیدوارم بتوانیم جایگاه ملی فوتبال مان را ارتقاء بدهیم.»

او بار دیگر از اشک هایش گفت. از اینکه چرا بغضش این طور شدید ترکیده است:«گریه ام غیر ارادی بود. سال ۲۰۰۶ هم تلخ از جام رفتم. می دانستم سود رفتن به دور دوم چقدر است برای جوان های تیم. برایم خیلی سخت بود که تیم خوب مان که با جان و دل تلاش کرده بود این قدر زود از بازی ها برود کنار. واقعا بازی ۲۰۰۶ و بازی با آنگولا آمد جلوی چشمم. بازی های جام جهانی مثل بازی های لیگ نیست که بشود جا به جایش کرد. در جام جهانی یک اشتباه یعنی حذف. این اشتباه های کوچک مان را باید برایش فکری بکنیم.»

او درباره فریادهای نکونام در زمین بازی هم گفت:«اگر جواد حرفی زده به بازیکنی برای راهنمایی بوده است. در تیم ملی ارتباط کلامی ما با تیم مان خیلی کم است. در فوتبال روز دنیا ، در جام جهانی آگاهی محیطی خیلی مهم است. باید بچه ها با هم حرف بزنند و به تیم خدمت بکنند. واقعا باید این حرف زدن را یک کم بیشترش کنند. »

عادل فردوسی پور از او و جواد درباره رابطه خوب شان در این بازی ها و اختلافات گذشته پرسید که آندو گفت:«۱۱ سال است که پشت سر من و جواد این حرف ها هست اما ما همیشه خوبیم حتی ۲ ساعت در پرواز درباره این مسائل با هم حرف زدیم!»

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )