سرمربی ژرمن‌ها تأکید کرد جوسازی برخی رسانه‌ها علیه آلمان در آستانه بازی این تیم و الجزایر تأثیری روی عملکرد شاگردان او نمی‌گذارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آستانه دیدار تیم‌های ملی آلمان و الجزایر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴، گروهی از رسانه‌ها اقدام به جوسازی علیه آلمان‌ها کرده‌اند و با یادآوری ماجرای تباتی آلمان و اتریش در جام جهانی ۱۹۸۲ برای حذف الجزایر، تلاش کرده‌اند تا مردان یواخیم لو را تحت فشار قرار دهند.

گفته می‌شود در آن ماجرا که به «فساد گیخون» معروف شده است،‌ دو همسایه اروپایی در مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا با یکدیگر تبانی کردند تا الجزایر را در اولین دوره حضورش در جام جهانی در رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی ناکام بگذارند. این مسئله سبب شده است تا گروهی از رسانه‌ها از انگیزه فراوان الجزایر برای انتقام‌گیری از ژرمن‌ها بگویند.

یواخیم لو اما معتقد است این موضوع روی عملکرد و نگرش بازیکنان او تأثیری نخواهد گذاشت. وی اظهار داشت: نه فراموشش کنید. این موضوع دغدغه تیم ما نیست. ما حتی درباره‌اش صحبت هم نکرده‌ایم. برای الجزایری‌ها شاید موضوع مهمی باشد و یک سوژه داغ برای انگیزه دادن به تیم‌شان اما برای ما اینطور نیست. البته بازیکنان این تیم در آن زمان حتی به دنیا هم نیامده بودند. این موضوع برای ما مهم نیست.

آلمان در صورت غلبه بر الجزایر باید با برنده دیدار تیم‌های فرانسه و نیجریه بازی کند اما لو حاضر نشد به غیر از بازی با نماینده آفریقا در مورد دیداری دیگر اظهارنظر کند.

وی افزود: بازی با فرانسه در فکر و ذهن ما نیست. گفته‌ایم هر کسی که حریفان ما را دستکم بگیرد سخت در اشتباه است. ما باید قدم به قدم پیش برویم و بر اساس فرضیات قضاوت نکنیم.

تیم‌‌های ملی آلمان و الجزایر از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه بیرا ریو شهر پورتو آلگره به مصاف هم می‌روند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.