تیم ملی کلمبیا با برتری ۲ بر صفر برابر اروگوئه حریف برزیل در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کلمبیا و اروگوئه دومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را برگزار کردند که این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر صفر کلمبیا به پایان رسید.

کلمبیا که در مرحله گروهی نیز در حد و قواره‌های یک تیم مدعی نشان داده بود، در این دیدار توانست بازی برتری از خود به نمایش بگذارد و مزد بازی برتر خود را نیز در دقیقه ۲۸ با شوت زیبای جیمز رودریگز گرفت. این مهاجم جوان موفق شد با شوتی روی پا یکی از زیباترین گل‌های جام را به ثمر برساند.

اروگوئه که بدون سوآرس کاملا شبیه دیدار نخست برابر کاستاریکا بود، تقریبا حرفی برای گفتن نداشت و جز دو سه شوت از راه دور نتوانست تهدید جدی روی دروازه کلمبیا ایجاد کند. جدی‌ترین موقعیت آن‌ها را ادینسون کاوانی در دقایق پایانی نیمه نخست از روی یک ضربه ایستگاهی از دست داد.


کلمبیا در نیمه دوم نیز بازی برتر خود را به رخ حریفش کشید و باز هم توسط جیمز رودریگز به گل دست یافت. این مهاجم جوان در دقیقه ۵۰ موفق شد گل دوم خود و تیمش را نیز به ثمر برساند تا با ۵ گل زده بالاتر از مسی، نیمار و شقیری به صدر جدول گلزنان جام جهانی صعود کند.

پس از این گل بازی حالت متعادلی به خود گرفت و بیشتر در میانه‌های میدان دنبال شد هرچند تیم اروگوئه توسط ادینسون کاوانی چند روی دروازه حریف خطرناک ظاهر شد که با درخشش دروازه‌بان کلمبیا موقعیت‌های آن‌ها از دست رفت تا اروگوئه در شبی که لوئیس سوارس را در ترکیب نداشت، برابر کلمبیا با نتیجه ۲ بر صفر شکست بخورد و از جام جهانی خداحافظی کند.

در پایان این دیدار رودریگز که هر دو گل کلمبیا را به ثمر رساند به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

به این ترتیب کلمبیا و برزیل در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی یک دیدار تمام آمریکای جنوبی دیگر را برگزار خواهند کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.