عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: کی روش تاثیر خوبی روی تیم ایران داشته است و ادامه همکاری او با فدراسیون و انجام یک برنامه ریزی صحیح به نفع تیم ملی است.

فریدون معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره بازی های ایران در جام جهانی اظهار کرد: به نظر من همان اندازه که برابر آرژانتین خوب بودیم به همان اندازه در بازی با بوسنی شرایط مناسبی نداشتیم. باید بگویم تیم ما در بازی آخر صلابت همیشگی را نداشت و بازیکنان ازنظر بدنی و روحی افت کرده بودند که این موضوع کاملا مشهود بود چرا که باخت یک بر صفر برابر آرژانتین در دقایق پایانی خیلی برای بازیکنان سخت بود.

او ادامه داد: برابر بوسنی بازیکنان ما میل پیروزی آن چنانی را از خود نشان ندادند. تیم ملی بازی بسیار سختی برابر بوسنی داشت و این تیم اروپایی کیفیت خوبی را از خود نشان داد و ثابت کرد که در بازی برابر نیجریه مستحق پیروزی بوده است. بوسنی توپ را به خوبی در زمین به گردش در آورد و همین باعث شد که بازیکنان ما در چند صحنه اشتباه کنند و موقعیت های خوبی را نصیب این تیم کنند.

معینی درباره ضرورت جوان گرایی در تیم ملی گفت: جوان گرایی مسئله ایست که باید در دراز مدت انجام شود، یعنی به طور مستمر باید این کار صورت بگیرد. اگر می بینیم تیم های خوبی مثل اسپانیا حذف می شوند به این دلیل است که جابه جایی های لازم را انجام نداده اند. باید به جوان ها اعتماد کرد. این کار باید در باشگاه ها هم انجام شود و بازیکنان جوان شانس بیشتری برای بازی کردن داشته باشند.

او در ادامه افزود: هر زمانی هم که به بازیکنان جوان فرصت حضور داده شده است خوب بازی کردند و جواب اعتماد مربیان را داده اند. ایران باید این استراتژی را رعایت کند چرا که بازیکنان جوان و با خلاقیت جان تازه ای به تیم ها می بخشند.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره تمدید قرارداد کی روش اظهار کرد: به نظرم باید منطقی تر نگاه کنیم، باید از همین امروز برنامه هایمان را برای چهارسال دیگر انجام بدهیم و هرروزی را هم که از دست بدهیم به ضررمان می شود. بنابراین باید تصمیم های لازم را بگیریم. تمدید قرارداد کی روش به فدراسیون و سرمربی تیم ملی برمی گردد هرچند کی روش ابراز تمایل کرده که با فدراسیون ادامه دهد اما شاید با شرایط مالی او این تمدید قرارداد امکان پذیر نباشد.

فریدون معینی ادامه داد: به نظرم کی روش دراین مدت خوب کار کرده است و تاثیر خوبی هم بر تیم ایران گذاشته و نباید بازی با بوسنی را برای ارزیابی عملکردش مدنظر قرار دهیم. نگه داشتن او به همراه یک برنامه ریزی خوب به نفع ما است اما نبود کی روش هم مانع پیشرفتمان نمی‌شود. در داخل و خارج از ایران مربیان خوبی داریم که می توانند جایگزین او شوند.

او درباره نتایج ایران در جام ملت های آسیا تصریح کرد: من قابلیت این را در بازیکنان تیم ملی می بینم که قهرمانی آسیا را به دست آورند، چرا که سابقه این کار را هم دارند و ما می توانیم با برنامه ریزی درست و اصولی به قهرمانی در آسیا فکر کنیم.

معینی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در فوتبال گفت: آن چه باید مدنظر قرار بگیرد توجه به زیرساخت ها است. باید باشگاه ها و کیفیت لیگ را بهبود ببخشیم و تماشاگران بیشتری را جذب فوتبال کنیم. بنابراین برنامه ریزی نقش عمده ای در موفقیت تیم ها دارد مخصوصا در تیم ملی بزرگسالان. واقعیت این است که هرچه امکانات بیشتر شود پیشرفت هم راحت تر به دست می آید. نیاز به آموزش مربیان و ساخت و تجهیز ورزشگاه ها وجود دارد و به همین دلیل باید سرمایه گذاری انجام بدهیم. قطعا این سرمایه گذاری ها نتیجه می دهد چرا که بازیکنان ما قابلیت و استعداد پیشرفت را دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.