اسطوره فوتبال آرژانتین محرومیت سوآرس را بسیار سنگین می داند. او به صورت طعنه آمیزی گفت که چرا فیفا این مهاجم اروگوئه ای را به گوانتانامو نمی‌فرستد؟

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سوآرس در دیدار مقابل ایتالیا در یکی از صحنه‌های بازی در حرکتی عجیب شانه کیلینی را گاز گرفت که همین مساله موجب شد کمیته انضباطی فیفا پرونده‌ای در این رابطه تشکیل دهد و این بازیکن اروگوئه ای را ۹ بازی و چهار ماه از حضور در هر گونه فعالیت ورزشی محروم کرد.

دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین به انتقاد تند از فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا پرداخت. او معتقد است که محرومیت سوآرس بسیار سنگین است و نباید فیفا اینگونه با او برخورد می کرد.

مارادونا گفت: این تصمیم فیفا مایه ننگ است. من اصلا متوجه نمی شوم. چرا فیفا چنین برخوردی با سوآرس کرد؟ چرا دستان او را قطع نمی کنند و او را به گوانتانامو نمی فرستند؟

او ادامه داد: این محرومیت بسیار سخت گیرانه بود. این محرومیت در حالی بود که سوآرس در اوج دوران خود به سر می برد. یک بازیکن نهایت تلاش خود را به کار می گیرد تا بتواند در جام جهانی حضور یابد، اما متاسفانه فیفا به کلی سوآرس را نابود کرد و او را از جام جهانی محروم کرد. این اصلا باور کردنی نیست.

مارادونا در ادامه سخنان خود برای آن که تصمیم فیفا را نادرست بخواند مثال زین الدین زیدان را آورد و گفت: آیا حرکت زیدان در جام جهانی را به یاد دارید؟ فیفا چه برخوردی با او کرد؟ توپ طلا را به او داد و به همه ما خندید.

لوئیس سوآرس در حالی با این محرومیت مواجه شده است که تیم ملی فوتبال اروگوئه به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )