سرمربی تیم ملی غنا پس از حذف تیمش از جام جهانی ۲۰۱۴ از تصمیم خود برای کنار گذاشتن دو مهره کلیدی‌اش برای مصاف مرگ و زندگی با پرتغال دفاع کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ جیمز کوئسی آپیا پس از شکست ۲ بر یک تیم ملی غنا برابر پرتغال در دور سوم از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ که حکم حذف «ستاره‌‌‌های سیاه» را از جام بیستم صادر کرد به دفاع از تصمیم جنجال برانگیزی پرداخت که روی عملکرد تیمش تأثیر بسزایی داشت.

درست ساعاتی پیش از آغاز بازی بود که اعلام شد کوین پرینس بواتنگ و سولی مونتاری، دو مهره ترکیب اصلی غنا به خاطر مسائل انضباطی (توهین به کوئسی و درگیری با یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال غنا) از بازی برابر پرتغال محروم شده‌اند.

با وجود آنکه غیبت مونتاری و بواتنگ تأثیر بسزایی در عملکرد غنا داشت، آپیا از تصمیم خود برای کنار گذاشتن این دو بازیکن دفاع کرد.

وی اظهار داشت: تصمیم اتخاذ شده برای بازگرداندن دو بازیکن به خانه با توجه به مسائل انضباطی صورت گرفت. در این سطح از بازی شما باید به موفقیت تیم فکر کنید نه یک بازیکن. هر چیزی که به نفع تیم باشد ارجح است و باید این را مدنظر داشت. همین موضوع سبب شد که چنین تصمیمی درباره این دو بازیکن اتخاذ شود.

آپیا افزود: ما خود خواستار محرومیت این دو بازیکن شدیم اما اگر عملکرد و رفتار آنها بهتر شود می‌توانند دوباره به تیم ملی دعوت شوند. مسلماً هیچ سرمربی دوست ندارد چنین شرایطی را تجربه کند. تمام مربیان می‌خواهند روی بازی‌های تیم‌شان تمرکز کنند.

سرمربی غنا درباره ماندن یا نماندنش در میان ستار‌ه‌های سیاه تصریح کرد: قرارداد من هنوز تمام نشده است. بسیار از اعضای تیم ما هنوز جوان هستند. ما دو سال پیش همکاری‌مان را آغاز کردیم. می‌خواهم این تیم را برای آینده بسازم.

تیم ملی غنا در شرایطی با جام بیستم وداع کرد که در این تورنمنت حتی یک پیروزی هم کسب نکرد و تنها با یک تساوی مقابل آلمان به کار خود پایان داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.