سرمربی تیم ملی ایران در گفت‌وگویی با سایت لیگا آمریکا درباره پیشرفت لیگ این کشور و شرایط آمریکا و پرتغال در جام جهانی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران روزهای پرکاری را سپری می‌کند. او که در حال حاضر همراه ایران در کمپ کورینتیانس سائوپائولو حضور دارد درباره پیشرفت لیگ این کشور و شرایط آمریکا و پرتغال صحبت کرد.

سایت لیگا آمریکا با سرمربی تیم ملی ایران در برزیل به گفت وگو نشسته است که در زیر می‌خوانید.

* آیا هنوز لیگ آمریکا را دنبال می‌کنید و اگر دنبال می‌کنید نظرتان درباره رشد این لیگ پس از دوره‌ای که در مترواستارز بودید چیست؟

بازی‌های لیگ آمریکا را به صورت زنده نگاه نمی‌کنم. آخرین باری که در آمریکا بودم چهار سال پیش بود اما یک فرصت داشتم که بازی مترواستارز را از نزدیک ببینم که البته در استادیوم قبلی‌شان برگزار شد و فهمیدم که لیگ آمریکا رشد بسیار خوبی داشته، رشدی ثابت و منظم. این مهم‌ترین موضوع برای لیگ آمریکاست. آن‌ها سال‌هاست که به طور منظم پیشرفت می‌کنند. اکنون مهم‌ترین موضوع برای لیگ آمریکا زمان است. هرچند در فوتبال معجزه و جادو نیز جای دارد. بحث مالی نیز مطرح است. این‌ها عواملی است که باعث می‌شود یک لیگ پیشرفت کند. شما زمانی می‌توانید نتایج رویارویی رقم بزنید که بازیکنانی مثل مسی و آگرو در ترکیب‌تان داشته باشید. این اتفاق برای لیگ آمریکا رخ نمی‌دهد که البته درست هم هست. امسال دیدید که آمریکا و بازیکنان این تیم شرایط بهتری نسبت به قبل دارد اما هنوز راه زیادی برای آمریکا مانده.

* شما در سطح بالای ملی و باشگاهی مربی‌گری کرده‌اید. بعضی مواقع می‌شنویم که بازیکنان آمریکایی فرصت‌هایی که یک بازیکن آرژانتینی یا اسپانیایی دارند را بهره‌مند نیستند. فکر می‌کنید این درست است؟

نه به این خاطر که این‌ها صرفا آمریکایی یا آرژانتینی هستند بلکه موضوع این است که شما به اندازه بازیکنان آرژانتینی و اسپانیایی خوب نیستید. من در تیم‌هایی که بازی کردم با این بازیکنان آشنایی دارم. برای من فرقی ندارد که بازیکنم آمریکایی باشد، ایرانی باشد، مکزیکی باشد یا پرتغالی. وقتی خوب باشد و بتواند انتظارات را برآورده کند از او استفاده می‌کنم. در آرژانتین با فوتبالیست‌ها از ۸-۹ سالگی کار می‌شود اما این موضوع را در آمریکا شاهد نیستیم. به همین خاطر فوتبالیست‌های آمریکایی سال‌های زیادی را هدر می‌دهند. پرتغال کشور کوچکی است. ۱۰ میلیون جمعیت دارد اما زمانی که کودکی ۶-۷ ساله است آکادمی‌های فوتبال روی آن‌ها کار می‌کنند و همه جوانب حرفه‌ای را برای او در نظر می‌گیرند. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد و این بازیکن به سن ۱۸-۱۹ سالگی می‌رسد، طبیعتا یک گام از همتایان آمریکایی‌شان جلو هستند که تمرینی شبیه تمرین آن‌ها نداشتند. فوتبال آمریکا برای پیشرفت باید تغییرات زیادی را در خود ببیند. وقتی بازیکنی آماده باشد، باور کنید مربیان از آن استفاده می‌کنند. مطمئن باشید مربیان کاری به رنگ پوست، مذهب، ملیت و چیزهایی از این قبیل ندارند. ما فقط درباره یک چیز فکر می‌کنیم، آماده هستید یا نه.

* آمریکا در این جام توانسته فراتر از انتظارات ظاهر شود. این تیم را با کلینزمن چطور می‌بینید؟

من اصلا از عملکرد آمریکا شگفت‌زده نشدم. من شاهد رشد این تیم در سال‌های پیش بوده‌ام. روند آمادگی آن‌ها برای جام جهانی خیلی خوب بود و انتظار داشتم که چنین نتایجی کسب کنم. همچنین از عملکرد ضعیف پرتغال نیز شگفت‌زده نشدم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.