سرمربی تراکتورسازی که سابقه بازی در جام جهانی ۲۰۰۶ را هم دارد با تمجید از کی‌روش می‌گوید اردوهایی که این مربی پرتغالی برای تیم ملی در نظر گرفت به لحاظ بدنی خیلی کمک کرده است و افسوس می‌خورد که چرا این تیم بازی‌های تدارکاتی بیشتری پشت سر نگذاشته است تا موفق‌تر عمل کند.

رسول خطیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد تیم ملی ایران در دو بازی گذشته‌اش در جام جهانی گفت: بگذارید از مبنای موفقیت فعلی فوتبال‌مان شروع کنیم. خاطرتان هست که کی‌روش با اتمام لیگ، تیم را به اردو برد و بدن بازیکنان تیم ملی را آماده کرد. در حال حاضر نقطه قوت تیم ملی همان بدنسازی‌ای است که او انجام داد. قوای بدنی خوب ما موجب شده که عملکردی درخشان داشته باشیم و حتی نسبت به خیلی از تیم‌های جام جهانی هم به لحاظ بدنی شرایط بهتری داریم. او با آن اردو به ما خیلی کمک کرد و اگر خوش شانس بودیم می‌شد هم نیجریه را ببریم و هم آرژانتین را از پیش روی برداریم. ما واقعا آنقدر خوب کار کرده بودیم که توانایی شکست هر دو تیم را داشتیم و تنها بدشانسی و کم تجربگی مانع از موفقیت ما شد.

او افزود: اگر می‌شد کنار این بدنسازی خوب، سه تا چهار بازی دوستانه بهتر هم برگزار کنیم حتما بهتر نتیجه می‌گرفتیم. متاسفانه کمی خلا بازی‌های تدارکاتی ما را اذیت کرد وگرنه به لحاظ بدنی، کی‌روش تیم بسیار خوبی را آماده کرده بود. ما به لحاظ بدنی نشان دادیم چیزی کمتر از باقی تیم‌ها نیستیم و فکر نمی‌کنم کسی بود که انتظار داشت ما این قدر خوب کار کنیم. ما می‌توانستیم هر دو بازی را ببریم و فکر می‌کنم همه از عملکرد تیم ملی راضی بودند. ما اگر از گروه‌مان هم صعود نکنیم، بهترین عملکرد ممکن را داشته‌ایم و باید به کی‌روش و بازیکنان بابت این تیم تبریک گفت.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به صعود تیم ملی به مرحله بعدی جام جهانی دارد، بیان کرد: برای حضور در جام جهانی همه چیز دست خودمان بود. سه بازی را باید می‌بردیم که صعود کنیم و این اتفاق افتاد. الان باید امیدوار به بازی آرژانتین و نیجریه هم باشیم. ان‌شاءالله که بوسنی را می‌بریم و آرژانتین هم نیجریه را می‌برد تا به مرحله بعدی صعود کنیم.

خطیبی در پایان با حمایت از تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش گفت: کی‌روش‌ عملکردی فوق‌العاده در تیم ملی داشته است. اگر این تیمی که او دارد را با تیم ملی ۲۰۰۶ و ۹۸ مقایسه کنید، متوجه می‌شوید این تیم به لحاظ نفر ضعیف‌تر از آن تیم‌هاست اما چون یک مربی بزرگ دارد، توانسته قابلیت‌هایش را آشکار کند. او نشان داده که یک مربی چقدر می تواند روی تیم موثر باشد و اعتقاد دارم که همه تلاش‌مان باید تمدید قرارداد با او باشد. هرچند که کی‌روش باید توجهی هم به لیگ برتر بکند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در برنامه تیم‌ها خللی وارد نشود. حضور او می‌تواند خیلی به فوتبال ما کمک کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.