اسطوره فوتبال هلند به انتقاد از سبک بازی این تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پرداخت. او معتقد است که شاگردان فان خال باید از سبک بازی آلمانی‌ها پیروی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تیم ملی فوتبال هلند در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نمایش خوبی داشته است. این تیم در دیدار نخست خود با نتیجه دور از انتظار ۵ بر یک اسپانیا را از پیش رو برداشت. شاگردان فان خال در دیدار دوم خود هم با نتیجه سه بر دو از سد استرالیا گذشتند و در دیدار سوم هم با دو گل تیم خوب شیلی را از پیش رو برداشتند.
هر چند هلند نمایش خوبی در جام جهانی داشته است با این حال انتقاد از این تیم به خاطر سبک بازی دفاعی زیاد است. یکی از منتقدان سبک بازی هلند یوهان کرویف سرمربی سابق این تیم است. او معتقد است که هلند باید به سبک آلمان بازی کند.

کرویف گفت: وقتی به آنالیز بازی‌های هلند می پردازیم به دو نتیجه می‌رسیم. نخست اینکه این تیم با ۹ امتیاز به عنوان تیم نخست به دور بعد راه یافت و دوم این که فوتبال هلند در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. من با نهایت بی‌صبری در انتظار بازی با شیلی بودم. در حقیقت باید بگویم که من سبک بازی آلمان را دوست دارم. این تیم سبک بازی خاصی دارد. شاگردان یواخیم لوو وقتی به بحران می افتند واکنش خوبی از خود نشان می دهند و این در دیدار برابر غنا اتفاق افتاد. بر این باورم که باید هلند هم از سبک بازی آلمان تقلید کند. الان دیگر بعد از پیروزی برابر شیلی وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و باید با تمرکز بیشتری برابر حریفان ظاهر شویم. در مرحله گروهی دیگر فرصت اشتباه نداریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.