بازیکن تیم ملی ایران گفت: اگر برابر بازیکنانی مانند لیونل مسی باز بازی‌ می‌کردیم، آنها ما را می‌کشتند.




به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آستانه دیدار حساس تیم‌های ملی ایران و بوسنی و هرزگوین در آخرین دور از بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ که می‌تواند سرنوشت صعود شاگردان کارلوس کی‌روش را به مرحله حذفی جام بیستم تعیین کند، اشکان دژاگه گفت و گویی با سایت فیفا انجام داده و در آن بر انگیزه زیاد شاگردان کارلوس کی‌روش برای کسب پیروزی برابر نماینده اروپای شرقی تاکید کرده است.

در ابتدای این گزارش، فیفا به تمجید از عملکرد تیم ملی ایران به خصوص از نظر دفاعی پرداخته و آن جزو معدود تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۴ دانسته است که دفاع منظم‌شان دروازه را ۱۸۰ دقیقه بسته نگه داشت.

دژاگه در این گفت‌وگو عنوان کرده است: ما در تیم‌مان بازیکنانی مانند لیونل مسی، سرخیو آگرو و دی‌ماریا نداریم و به همین دلیل باید تا جای ممکن روی ارائه یک کار گروهی منظم تمرکز داشته باشیم تا مطمئن شویم که از نظر دفاعی حریف سرسختی برای تمام تیم‌هایی که برابر ما قرار می‌گیرند، هستیم. این نکته‌ای بود که سرمربی تیم پیش از آغاز رقابت‌ها بر آن تاکید داشت و برای او بسیار مهم است.

وی افزود: کی‌روش در تمرینات زمان زیادی را صرف می‌کند تا مطمئن شود ما تیمی یکپارچه هستیم و آماده رویارویی با بهترین تیم‌های دنیا. نیجریه و آرژانتین در بازی‌های خود برابر ایران موقعیت‌های فراوانی نداشتند. باید واقع‌بینانه به این قضیه نگاه کرد. این تنها راهی است که ما می‌توانیم به هدف خود برسیم. اگر برابر بازیکنانی مانند لیونل مسی باز بازی‌ می‌کردیم، آنها ما را می‌کشتند.

دژاگه در ادامه به اهمیت پیروزی تیم ملی ایران برابر بوسنی اشاره و تصریح کرد: واقعیت این است که ما در این رقابت‌ها هنوز گل نزده‌‌ایم و باید فکری به حال این موضوع بکنیم هرچند به نظر من برابر آرژانتین بسیار بدشانس بودیم که نتوانستیم گل بزنیم. در آن بازی موقعیت‌های فراوانی داشتیم و آن بازی یکی از بازی‌هایی بود که همه بازیکنان ما کارشان را به خوبی انجام دادند.

بازیکن تیم فولام افزود: باختن یک بازی مانند بازی برابر آرژانتین بسیار تلخ است حتی اگر در طول آن مجبور به عقب نشینی شده باشید. باید مسی را تحسین کرد. در چنین بازی‌ها و لحظات سختی است که ارزش و اهمیت بازیکنان بزرگی مانند مسی مشخص می‌شود. با این حال هنوز نکات مثبت فراوانی درباره بازی ما و آرژانتین وجود دارد که می‌توانیم به آنها فکر و به عملکرد خود افتخار کنیم.

دژاگه با اشاره به موقعیت فوق‌العاده‌ای که در بازی با آرژانتین برای گشودن دروازه آلبی سلسته داشت، خاطرنشان کرد: راستش فکر می‌کردم که در آن بازی می‌توانم گل بزنم. وقتی آن ضربه سر را زدم فکر می‌کردم که قطعاً گل خواهد شد اما واکنش فوق‌العاده دروازه‌بان آرژانتین نگذاشت چنین اتفاقی رخ دهد و باید به او بابت آن واکنش تبریک گفت. با این حال فکر می‌کنم که ما در بازی بعد گل خواهیم زد. قطعاً بازیکنانی داریم که از عهده گلزنی برمی‌آیند و به نظر من ایران در بازی دوم در مقایسه با بازی اول خطرناک‌تر ظاهر شد.

بازیکن تیم ملی ایران عنوان کرد: امیدوارم سومین بازی در جام جهانی ما را یک پله بالاتر ببرد. قطعاً ما برای گلزنی پا به میدان نبرد با بوسنی خواهیم گذاشت چون هنوز شانس صعود داریم. مطمئنم که می‌توانیم صعود کنیم. کاری که باید انجام دهیم این است که بازی‌های خوب خود تا این لحظه از رقابت‌ها را ادامه دهیم و در آن حوزه‌هایی که ضعف داشتیم،‌ پیشرفت کنیم تا بوسنی را شکست دهیم. اگر این کار را انجام دهیم و از بازی که فکر می‌توانیم آن را ببریم سه امتیاز بگیریم، شانس صعود داریم.

دژاگه ۲۷ ساله درباره قدرت بوسنی و ستارگان گفت: حضور در این جام جهانی مطمئناً باعث درخشش دوران بازیگری من شده است. هر بازیکنی دوست دارد در این رقابت‌ها حضور داشته باشد به خصوص اینجا در برزیل که جو فوق‌العاده‌ای دارد و بازی در آن خاص‌تر است. من واقعاً‌ از حضور در اینجا لذت می‌برم و واقعاً می‌خواهم هر کاری از دستم برمی‌آید انجام دهم تا مطمئن شوم که ایران برای مدتی طولانی در این رقابت‌ها خواهد ماند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.