کارشناس فوتبال ایران گفت: با عملکرد خوب تیم ملی ایران توانستیم بازیکنان بزرگ آرژانتین را مات کنیم.
رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شکست یک بر صفر ایران مقابل آرژانتین گفت: از چیزی که فکر می‌کردیم بهتر عمل کردیم و تیم ملی فراتر از فکر همه، بازی کرد. بازی با برنامه و حساب شده‌ای را به نمایش گذاشتیم و معلوم شد تیم ملی طی دو ماه گذشته در اردوها خوش‌گذرانی نکرده و کی‌روش با آنالیز دقیق و برگزاری تمرینات بدنسازی مناسب تیم را آماده حضور در جام جهانی کرده است.

وی افزود: همانطور که فکر می‌کردیم تیم ملی با یک تفکر دفاعی و سیستم بسته به میدان آمد و معلوم شد کی‌روش تاکتیک بسیار خوبی را برای تیم ملی انتخاب کرده است. خیلی بهتر از بازی با نیجریه ظاهر شدیم و بازیکنان بزرگ آرژانتین را مات کردیم. طبیعی بود که در ضد حملات عملکرد خوبی داشته باشیم و اگر بدشانس نبودیم و دروازه‌بان نیجریه عالی کار نمی‌کرد می‌توانستیم به گل برسیم. روز پرافتخاری برای فوتبال ایران و سرمربی تیم ملی بود و واقعا از هر جهت خوب بودیم.

کربکندی با اشاره به تاکتیک‌های بسیار خوب کارلوس کی‌روش خاطر نشان کرد: نمی‌توان نقش کی‌روش را نادیده گرفت، چیزی که هدف و برنامه او بود انجام شد. بازیکنان به خوبی توجیه شدند و لایه‌های دفاعی را بسیار عالی تشکیل دادیم. هیچ فضایی به حریف نمی‌دادیم، اگر داور پنالتی ما را می‌گرفت و آن شوت استثنایی مسی نبود الان همه چیز فرق می‌کرد.

وی تأکید کرد: در ۷- ۸ دقیقه پایانی مسابقه به خاطر فشار حریف و خستگی بازیکنان تعداد پاس‌های اشتباه ما زیاد شد و ما که آنقدر خوب دفاع می‌کردیم بعید بود آن فضا را در اختیار لیونل مسی قرار دهیم. در یک لحظه غافلگیر شدیم که دلیل عمده آن خستگی بازیکنان بود. با این حال شبی به یاد ماندنی برای فوتبال ایران رقم خورد.

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا ثبات کی‌روش در تیم ملی باعث این عملکرد خوب ایران است، عنوان کرد: این ثبات را خود کی‌روش به وجود آورد، او اجازه نمی‌داد کسی برنامه‌هایش را بهم بزند و با قدرت پشت تفکرات خود ایستاد. او  هم توانست ایران را موفق کند و هم این موفقیت توانست برای کی‌روش افتخارآمیز شود.

کربکندی در مورد اینکه آیا آرژانتین در دیدار آخر خود مقابل نیجریه با تمام توان ظاهر می‌شود، عنوان کرد: اگر آرژانتین بخواهد به بازیکنان خود استراحت دهد خطر دوم شدن این تیم را تهدید می‌کند، اگر نیجریه در آن مسابقه پیروز شود‌ آن وقت آرژانتین دوم می‌شود و باید به مصاف فرانسه برود البته بدون شک بازیکنان این تیم خود را درگیر این مسابقه نمی‌کنند و فشار کمتری را متحمل می‌شوند، ما هم مقابل بوسنی‌ای به میدان می‌رویم که انگیزه‌ای ندارد و تنها برای اعاده حیثیت به میدان می‌رود، روز سختی را در پیش داریم.

وی افزود: باید در بخشی که در اختیار خودمان است با اقتدار ظاهر شویم و با دو گل بوسنی را شکست دهیم آن وقت منتظر بازی آرژانتین می‌مانیم تا از نتیجه آن دیدار باخبر شویم. اگر در نهایت بتوانیم صعود کنیم دوره پرافتخاری را پشت سر گذاشتیم اما در کل تیم ملی کارنامه بسیار خوبی داشته و بهتر از نیجریه بازی کردیم. کی‌روش نشان داد مربی بزرگی است.

کارشناس فوتبال ایران در مورد استفاده از علیرضا حقیقی درون دروازه تصریح کرد: کی‌روش نشان داد نام‌‌ها برایش مطرح نیستند، خیلی‌ها نظرشان در مورد دروازه‌بان چیز دیگری بود اما او کسی را انتخاب کرد که در تمرینات بهترین عملکرد را داشته و از شرایط بهتری برخوردار بوده است. حقیقی هم توانست به اعتماد کادر فنی جواب دهد.

کربکندی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی‌کند عملکرد خوب مقابل آرژانتین باعث غرور بازیکنان شود، گفت: کی‌روش نشان داده بازیکنان را به خوبی توجیه می‌کند، مهم شیوه بازی ایران است، ما با روشمان آرژانتین و نیجریه را دچار مشکل کردیم و با ارائه بازی بسته اجازه شکل‌گیری حملات را به آنها ندادیم. کی‌روش بدون شک تیم خوبی را روانه دیدار مقابل بوسنی می‌کند.

وی در مورد اینکه این روزها بحث جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی مطرح شده است، عنوان کرد: حفظ کی‌روش به ما کمک می‌کند تا در ادامه شرایط بهتری داشته باشیم. او قانونمندی را به تیم ملی ایران بازگرداند و به تیم ملی اعتبار داد. کی‌روش به بازیکنان اجازه تخلف نمی‌دهد و می‌بینیم که ارتباط بسیار خوبی بین بازیکنان و کادر فنی به وجود آمده است، ممکن است تغییر کادر فنی، تفکر فعلی و انسجام تیم ملی را بهم بزند، او به شناخت خوبی از فوتبال ایران رسیده و باید این مربی را حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: تمام عقب‌ماندگی‌های فوتبال ایران را با تشکیل اردوهای زودهنگام برطرف کردیم، او سعی کرد ضعف‌های ایران را به حداقل برساند و بازیکنانی که تاکتیک‌پذیر نبودند را به یک انسجام تاکتیکی رساند. او بازیکنان را به این کار وادار کرد و توانست تیم ملی را به شرایط ایده‌آلی برساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.