تیم ملی فوتبال نیجریه با برتری مقابل بوسنی‌وهرزگوین فرصت صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را از این تیم گرفت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دور دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و از گروه F این رقابت‌ها تیم‌های نیجریه و بوسنی‌وهرزگوین به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود نیجریه به پایان رسید.

در این دیدار که از ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (یکشنبه) در ورزشگاه پانتانال شهر کوییابا آغاز شده بود، اودموینگه در دقیقه ۲۹ بازی برای نیجریه گلزنی کرد تا شاگردان استفان کِشی با یک گل از سد بوسنی عبور کنند.

این پیروزی برای نیجریه‌ای‌ها علاوه بر اینکه ۳ امتیاز به همراه داشت و آنها را در گروه F رقابت‌های جام جهانی ۴ امتیازی کرد، یک طلسم‌شکنی هم بود. عقاب‌ها موفق شدند پس از ۱۶ سال بار دیگر در جام جهانی به پیروزی برسند. آخرین پیروزی نیجریه در جام‌های جهانی مربوط به جام جهانی ۹۸ بود که عقاب‌ها در مرحله گروهی بلغارستان را از پیش رو برداشته بودند.

همچنین بوسنی‌وهرزگوین که یک گلش در این بازی مورد قبول واقع نشد، در دقایق پایانی شانس جبران گل خورده را توسط ادین ژکو داشت اما این اتفاق رخ نداد تا شاگردان سوسیچ با شکست مقابل عقاب‌ها از دور رقابت‌های جام جهانی حذف شود. بدین ترتیب بازی آخر این تیم در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برابر ایران هم تشریفاتی شد.

به گزارش تسنیم، جدول رده‌بندی گروه F جام جهانی ۲۰۱۴ به شرح زیر است:‌ ۱- آرژانتین ۶ امتیاز ۲- نیجریه ۴ امتیاز ۳- ایران یک امتیاز ۴- بوسنی‌وهرزگوین صفر امتیاز

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.