همزمان با حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ دربرزیل نمایشگاه فرهنگی کشورمان با همت سفارت ایران در شهر بلوهوریزنته (محل برگزاری بازی فوتبال ایران و آرژانتین ) با حضور مقامات محلی تعدادی از مقامات کشورمان و اعضای سفارت و ایرانیان مقیم و جمعی از مردم شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از برزیل، در این نمایشگاه که به دنبال برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه فرهنگی کشورمان درشهر کوریتیبا (محل بازی قبلی تیم ایران) برگزار می‌شود، صنایع دستی، تصاویر جاذبه های تاریخی و گردشگری کشورمان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مقامات محلی و بازدیدکنندگان از نمایشگاه ضمن تحسین آن تحت تاثیر فرهنگ وتمدن ایران قرار گرفتند. همزمان خبرنگاران و اصحاب رسانه با تهیه تصاویر و گزارش های خبری نسبت به انعکاس برگزاری نمایشگاه اقدام کردند. این نمایشگاه که مورد استقبال خوب مقامات محلی و مردم بلوهوریزنته قرار گرفته است از ۲۹ خرداد تا ۵ تیرماه برپاست.

این دومین نمایشگاه فرهنگی ایران است که از سوی سفارت ایران در برزیل در محل شهرهای بازی تیم ملی کشورمان برگزار می شود و سومین نمایشگاه قرار است در سالوادور ( محل برگزاری ایران و بوسنی) برگزار شود.

سفارت ایران در برزیل همچنین، ضمن اطلاع رسانی به هموطنان که برای تماشای بازی ها از سراسر دنیا به برزیل آمده اند، اقدام به ایجاد پست کنسولی موقت در سه شهر مذکور و دو شهر سان پائولو و برازیلیا برای ارائه خدمت به هم میهنان کرده به طوری که در این مدت اقدام به صدور گذرنامه برای تعدادی ازایرانیان که گذرنامه خود را گم کرده اند، کرده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )