با وجود حذفی شرم‌آور از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴، سران فوتبال اسپانیا به سرمربی تیم ملی خود برای ادامه فعالیتش در جمع ماتادورها رأی اعتماد دادند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، خورخه پرس، دبیرکل فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد که این فدارسیون پس از شکست و حذف شاگردان ویسنته دل‌بوسکه از جام جهانی هرگز به اخراج این مربی اسپانیایی از نیمکت ماتادورها فکر نکرده‌اند و او را همچنان بهترین گزینه برای هدایت تیم می‌دانند.

خورخه پرس در گفت‌وگو با یک سایت اسپانیایی اظهار داشت: در بدبینانه‌ترین پیش‌بینی‌های خود هم این احتمال را نمی‌دادیم که با قبول دو شکست متوالی از جام جهانی حذف شویم. هنوز با دل‌بوسکه در خصوص این اتفاق صحبتی نداشته‌ایم. بهتر است فعلاً دست نگه داریم در مادرید با آرامش مذاکره کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال اسپانیا افزود: زمانی که دل‌بوسکه قراردادش را در ابتدای سال جاری تمدید کرد گفت اگر به هر دلیلی ما تصمیم بگیرم که او دیگر نباید به فعالیت خود ادامه دهد، تیم را ترک خواهد کرد اما من خواهان ادامه حضورش هستم. دل‌بوسکه هنوز حرفی مبنی بر استعفا نزده است اما اگر هم چنین کاری را انجام دهد از او می‌خواهیم که به کارش ادامه دهد.

پرس تصریح کرد: بازیکنان ما این فصل ۶۰ بازی انجام داده‌اند. سال به سال کار آنها سخت‌تر می‌شود و متأسفانه این موضوع ثابت شده است. انتقادات روی دل‌بوسکه تأثیر نخواهند گذاشت. فکر می‌کنم اعضای خانواده‌اش او را متقاعد می‌کنند استعفا کند اما ما گزینه‌ای بهتر از او پیدا نخواهیم کرد. زمانی که بهترین سرمربی را داریم چرا او را برکنار کنیم؟

تیم ملی اسپانیا با قبول دو شکست متوالی برابر هلند و شیلی به ترتیب با نتایج ۵ بر یک و ۲ بر صفر به عنوان اولین تیم از گردونه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ کنار رفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.