تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۴ به مصاف آرژانتین می‌رود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرانجام روز خاص فوتبال ایران فرا رسید، تقابل مردانی از سرزمین پارس با آرژانتین آن هم در جام جهانی. از شبی که قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ انجام شد و تقدیر، مسی و دیگر ستاره‌های آرژانتین را مقابل ایران قرار داد، همه منتظر این روز بودند، منتظر ساعت ۲۰:۳۰ روز ۳۱ خرداد ۹۳.

شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند بازی ایران و آرژانتین در شرایطی برگزار شود که باخت به آلبی سلسته پایان کار یوزها در جام جهانی خواهد بود اما مساوی مقابل نیجریه این فرصت را مهیا کرد تا جام جهانی برای ایران ۲ بازی نباشد.

حالا پس از یک بازی نتیجه‌گرا و کسب تساوی بدون گل برابر نیجریه باید به مصاف آرژانتین برویم،؛ چشم در چشم مسی، دی‌ماریا، ایگواین و آگرو و ... به دنبال کسب دومین نتیجه مطلوب در جام بیستم.

شاید کار درستی نباشد اگر بخواهیم ایران و آرژانتین را با هم مقایسه کنیم، یعنی نمی‌شود این کار را انجام داد چون فاصله فوتبالی ۲ کشور با هم بسیار زیاد است. مسی و یارانش ۲ بار قهرمان جهان شدند و همین کافی است که فوتبال ایران و آرژانتین با هم مقایسه نشود، اما زیبایی فوتبال به غیر قابل پیش‌بینی بودن آن است. به جرأت می‌توان گفت هیچ کسی در ایران انتظار ندارد شاگردان کی‌روش مقابل آرژانتین امتیاز بگیرند اما ایرانی‌ها هرازچندگاهی کاری می‌کنند که تمام دنیا انگشت به دهان می‌مانند.

شاید ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب ۳۱ خرداد ایران روی هوا باشد و باز هم شاهد جشن‌های خیابانی باشیم، خدا را چه دیدید؛ اما مسلماً باخت معقول به آرژانتین آن هم در شرایطی که یکی از بهترین تیم‌های چند سال خود را در اختیار دارد شکست و ناکامی محسوب نمی‌شود.

ایران و آرژانتین در شرایطی به مصاف هم می‌روند که هنوز جای پنجه یوزهای ایرانی روی صورت عقاب‌ها (نیجریه) وجود دارد. کسب نتیجه مساوی بدون گل مقابل قهرمان آفریقا آنقدر نتیجه خوبی است که آرژانتینی‌ها قطعاً با احترام خاصی بازی با ایران را آغاز می‌کنند. درست است که آرژانتین تیم بسیار قدرتمندی است که در خط هافبک و حمله خود بهترین بازیکنان جهان را در اختیار دارد اما اینطور نیست که از همین الان با اختلاف ۳،۴ گل از ایران پیش باشد به خصوص اینکه این تیم در بازی اول برابر بوسنی انتظارات را برآورده نکرد.

شرایط جدول طوری است که هر ۴ تیم این گروه شانس صعود دارند و مردان کی‌روش می‌توانند با کسب امتیاز از این بازی شانس خود را افزایش دهند. هر چند اگر ایران این بازی را هم ببازد می‌تواند به بازی آخر با بوسنی دلخوش کند.

پیش‌بینی می‌شود تیم ملی همانند دیدار با نیجریه سیستم تدافعی در پیش بگیرد تا بلکه از پس مسی و هم‌تیمی‌هایش برآید. آن طور که از شواهد امر پیداست احتمالا همان ترکیب مسابقه اول در این بازی هم به میدان می‌رود و تنها ممکن است بیک‌زاده جای حاج‌صفی را بگیرد.

هر چه هست اینکه چشم میلیون‌ها ایرانی به برزیل است جایی که قرار است ستارگان فوتبال ایران سد راه مسی و دوستانش شوند. آیا این اتفاق رخ خواهد داد؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.