مهاجم تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد این تیم در دیدار مقابل آرژانتین در جام‌ جهانی چیزی برای از دست دادن ندارد.
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فیفا، می‌توان گفت تماشاگرانی که دوشنبه گذشته برای تماشای دیدار ایران و نیجریه به کوریتیبا رفته بودند، لذت زیادی از صحنه‌های هیجان‌انگیز مسابقه نبردند. این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. تردیدی نیست که علیرضا حقیقی پرکارتر از همتای خود در تیم ملی نیجریه بود اما بقیه بازیکنان تیم به شدت از لحاظ تاکتیکی تعلیم یافته بودند.

رضا قوچان‌نژاد به صورت خستگی‌ناپذیری تلاش کرد و با وجود اینکه نتوانست دروازه نیجریه را باز کند، امتیاز ۷.۵۳ را به خود اختصاص داد.

بازیکن ۲۶ ساله با اعلام رضایت از امتیازی که پس از اولین بازی‌اش به دست آورده، اظهار داشت: مسابقه سختی بود. می‌دانستیم که نیجریه از لحاظ بدنی تیم قدرتمندی است اما این مانع از اجرای عملکرد خوب توسط بازیکنان ما نشد. ما مدام آنها را تحت فشار قرار دادیم و تاکتیک‌هایمان بازی آنها را خنثی کرد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران به شدت به تمجید از این بازیکن که تیم ملی ایران را به هلند ترجیح داد،‌ پرداخت و ادامه داد: تمرکز کرده بودیم که مقابل تیم نیجریه که قدرت بدنی بالایی دارد به شدت دفاعی کار کنیم و با وجود اینکه قوچان‌نژاد اغلب خودش را در خط حمله تنها می‌دید، باز هم به تیم حریف فشار می‌آورد. تحت تأثیر عملکرد وی قرار گرفتم و امیدوارم بازیکنان در دیدار با آرژانتین بیشتر از او حمایت کنند.

مهاجم چارلتون معتقد است که نماینده آسیا توانست شروع خوبی برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم رقابت‌های جام‌جهانی رقم بزند و گفت: این امتیاز به ما اعتماد به نفس داد و تیم هرگز از لحاظ روحیه به این قدرتمندی نبوده است. دو امتیاز را از دست دادیم اما کاری را که در نظر داشتیم، انجام دادیم. از لحاظ بدنی و ذهنی برای بازی مقابل آرژانتین آماده هستیم و من امیدوارم که مقابل این تیم گل بزنیم.

قوچان‌نژاد بر این باور است که تمام فشارها بر روی آرژانتین و لیونل مسی قرار دارد و هرگونه نتیجه مثبتی می‌تواند برای ایران پیش از دیدار آخرش در مرحله گروهی مقابل بوسنی امتیاز محسوب شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از این بازی لذت ببریم و از دستورات سرمربی پیروی کنیم. واقعا چیزی برای از دست دادن نداریم. آرژانتین یکی از مدعیان قهرمانی جام‌جهانی است؛ در حالی که نمی‌توان این حرف را در مورد ایران زد. همه فشارها روی شانه‌های آنها است و ما باید مانند دیدار با نیجریه توانایی‌هایمان را نشان دهیم.

حتی اگر تیم ملی مقابل آلبی سلسته شکست بخورد، این تیم شانس صعود به دور بعدی را دارد. ایران در چهار مسابقه از پنج بازی قبلی خود مقابل بوسنی و هرزگوین این تیم را شکست داده است.

با این وجود قوچان‌نژاد اضافه کرد: در جام‌جهانی حضور داریم و این راه رسیدن به موفقیت نیست. مهم‌ترین بازی در حال حاضر برای ما دیدار مقابل آرژانتین است. باید تلاش کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم و سپس درباره شانس صعود به دور بعد صحبت کنیم.

برای دیدن تمام اخبار جام‌جهانی اینجا را کلیک کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.