تیم ملی فوتبال اسپانیا با باخت مقابل شیلی از جام‌جهانی حذف شد تا سومین قهرمان ۴ دوره اخیر جام جهانی باشد که در مرحله گروهی از مسابقات کنار می‌رود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال اسپانیا با شکست ۲ بر صفر مقابل شیلی وداعی تلخ با جام‌جهانی ۲۰۱۴ داشت، اتفاقی که شاید بدبین‌ترین هوادار فوتبال ماتادورها هم فکرش را نمی‌کرد. اسپانیا حذف شد تا قانونی نانوشته در تاریخ جام‌های جهانی شکل‌ بگیرد؛ حذف مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی.

اسپانیا در شرایطی حذف شد که  ۳ قهرمان ۴ دوره اخیر جام‌های جهانی در مرحله گروهی حذف شدند.

فرانسه در سال ۱۹۹۸ در خانه خود به عنوان قهرمانی دست یافت اما این تیم در سال ۲۰۰۲ حتی از مرحله گروه خود هم بالا نیامد و حذف شد. ایتالیا در سال ۲۰۰۶ به عنوان قهرمانی رسید ولی در سال ۲۰۱۰ نتوانست از گروه خود بالا بیاید. اسپانیا در سال ۲۰۰۶ قهرمانی را از آن خود کرد اما در سال ۲۰۱۴ ناباورانه با دو شکست متوالی حذف شد. دو شکست پیا‌پی شاگردان دل‌بوسکه در حالی رقم خورد که در طول تاریخ، سابقه نداشته است که مدافع عنوان قهرمانی در دوبازی متوالی پس از قهرمانی در جام‌ شکست بخورد.

البته تنها تیمی که این روند را پاره کرد، برزیل بود. آنها در سال ۲۰۰۲ قهرمان شدند. در سال ۲۰۰۶ از گروه خود صعود کردند اما در مرحله یک هشتم نهایی شکست خوردند و از جام کنار رفتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.