معاون وزیر ورزش و جوانان پس از تمرین تیم ملی گفت: اگر فدراسیون فوتبال به این نتیجه برسد که تمدید قرارداد کی‌روش ضروری است، دولت کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از برزیل، نصرالله سجادی در نشست خبری پس از تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران در سائوپائولو اظهار کرد: از طرف وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از حضور خبرنگاران تشکر می‌کنم چون حضور آن‌ها باعث انعکاس خوب اخبار به هواداران می‌شود. خبرنگاران نماینده واقعی مردم هستند.

وی که امروز از نزدیک تمرین ملی‌پوشان را تماشا کرد در این باره گفت: از اینکه در کنار تیم ملی هستم خیلی خوشحالم. ما شنبه بعدازظهر به برزیل رسیدیم و پس از دو ساعت به کوریتیبا رفتیم. اکنون هم که کنار تیم ملی هستیم.

معاون وزیر ورزش در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره تمدید قرارداد کی‌روش گفت: کی‌روش تا پایان جام جهانی قرارداد دارد و برای ادامه آن فدراسیون فوتبال با توجه به ارزیابی‌ها تصمیم می‌گیرد. قطعا اگر ضرورت داشته باشد قرارداد کی‌روش تمدید شود، دولت همان طور که از سایر فدراسیون‌ها حمایت می‌کند به فدراسیون فوتبال نیز کمک می‌کند.

سجادی در ادامه درباره ناراحتی مسئولان فدراسیون و برخی از بازیکنان به دلیل کمبود حمایت‌های مالی وزارت ورزش به دلیل فوتبال گفت: ما حمایت‌هایمان را انجام داده‌ایم پاداش بازیکنان هم مشخص شده است. به خاطر تساوی ارزشمند برابر نیجریه همانطور که از قبل گفته بودیم نفری سه هزار دلار به اعضای تیم پرداخت می‌شود. این پاداش در صورت برد نیجریه ۵ هزار دلار بود.

وی ادامه داد:‌ اگر تیم ملی برابر آرژانتین هم به تساوی برسد ۶ هزار دلار پاداش می‌گیرد و اگر پیروز شوند ۱۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد.

در ادامه از سجادی درباره تصویر منتشر شده از رئیس جمهور در حال تماشای بازی ایران و نیجریه پرسیده شد. خبرنگاری که این سوال را پرسید از سجادی خواست که اگر دکتر روحانی پیامی برای ملی پوشان داشته اعلام کند، که سجادی در پاسخ گفت: بله. ایشان در نشست خبری‌ پیغام دادند که در صورت صعود تیم ملی به دور بعد پاداش ویژه‌ای به ملی‌پوشان پرداخت خواهند کرد.

خبرنگاری به سجادی گفت شایعه شده کی‌روش به او و مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان اجازه نداده که در کنارش ناهار بخورند، سجادی در جواب گفت: اصلا چنین اتفاقی رخ نداده است. اتفاقا کی‌روش از حضور ما در تمرین استقبال کرد. ما هم در یک گوشه از زمین تمرین را تماشا می‌کردیم، که کی‌روش از ما تشکر کرد و خواست که همچنان کنار تیم حضور داشته باشیم.

وی در ادامه درباره پاداش ملی‌پوشان گفت: پاداشی که برای هر بازی در نظر گرفته‌ایم مشخص است. پاداش دیدار برابر بوسنی و آرژانتین با هم برابر است. این تصمیمی است که گرفته‌ایم و من نشنیده‌ام که بازیکنان ناراحت باشند. حتی امروز با کاپیتان تیم ملی هم صحبت کردم و او گفت که بازیکنان هیچ ناراحتی ندارند و این واقعیتی است که در اردوی تیم ملی وجود دارد.

سجادی ادامه داد: بازی با پیراهن ملی ارزش بسیار زیادی دارد و بازیکنان هم این مساله را می‌دانند احساساتی که مردم در استقبال از تیم ملی نشان دادند، ارزش زیادی دارد و اگر رسانه‌ها هم این مساله را تبلیغ کنند، خیلی بهتر است.

خبرنگاری از سجادی پرسید که آیا برای دلجویی از لیونل مسی کار فرهنگی پیش بینی شده است یا خیر، که پاسخ داد: مردم ما و بازیکنان، بازیکنان بزرگ را دوست دارند ما در طول بازی ذهنیت‌های منفی را پاک می‌کنیم و هواداران‌مان هم با رفتار خوب‌شان در این راستا تلاش خواهند کرد.

سجادی در پاسخ به این سوال که اگر روند بازی‌های ایران امیدوارکننده باشند، احتمال حضور وزیر ورزش یا رئیس جمهور وجود دارد، گفت: من در این باره چیزی نشنیده‌ام.
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.