CNN در گزارشی به بررسی میزان درآمد کریستیانو رونالدو، ارزشمندترین بازیکن دنیا پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، جام جهانی فوتبال سرانجام آغاز شد و کریستیانو رونالدو که یکی از ستارگان بزرگ این جام است، دیروز (دوشنبه) در ترکیب تیم ملی پرتغال به میدان رفت.

او درست است که در این دیدار نتوانست کاری از پیش ببرد و تیم با چهار گل مغلوب آلمان شد اما در زمینه درآمد بهترین بازیکن جام است. او که در حال حاضر پردرآمدترین بازیکن فوتبال است، در منچستریونایتد انگلیس برای خود نامی دست و پا کرد. او در این تیم ۲۳۸ هزار دلار در هفته دستمزد می‌گرفت که این موضوع رونالدو را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ باشگاه بدل کرده بود.

رونالدو در سال ۲۰۰۹ با انتقال به رئال مادرید با ۱۳۲ میلیون دلار به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال بدل شد. قرارداد کنونی او که به تازگی هم تمدید شده به ارزش ۲۰۶ میلیون دلار است.

او در ابتدای سال جاری میلادی موفق شد برای دومین بار عنوان بهترین بازیکن جهان را از آن خود کند که بالاترین افتخار انفرادی یک بازیکن است.

رونالدو علاوه بر قراردادی که با باشگاهش دارد با اسپانسرهای مالی زیادی هم کار می‌کند. قراردادهای میلیونی او با سامسونگ، هواپیمایی امارات، جورجیو آرمانی، تویوتا و بسیاری از شرکت‌های تجاری دیگر موجب شد تا درآمد خالص او از این راه ۲۸ میلیون دلار باشد. درآمدی که او از طریق فوتبال هم کسب کرده ۵۲ میلیون دلار بوده که در کل درآمد سالیانه وی را به ۸۰ میلیون رسانده تا او به دومین ورزشکار دنیا در زمینه درآمد بدل شود.

کریستیانو رونالدو را ۸۴ درصد مردم دنیا می‌شناسند، ۸۴ میلیون لایک در فیس بوک دارد و نزدیک به ۲۷ میلیون نفر هم در توییتر او را دنبال می‌کنند. رونالدو اکنون یک شرکت تولیدی لباس‌های زیر دارد، یک مجله برای خود راه‌اندازی کرده و یک موزه اختصاصی برای خودش باز کرده است.

درست است که او تمام جام‌های باشگاهی را کسب کرده و در پایان فصل گذشته با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا هم عنوان قهرمانی را به دست آورد اما در رده ملی هنوز با پرتغال به جایی نرسیده است. او قهرمانی در جام جهانی به همراه پرتغال را رویای خود می‌خواند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )