سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تاکتیک دفاعی کی‌روش باعث کسب تساوی مقابل نیجریه بود.

حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌درباره بازی ایران مقابل نیجریه اظهار کرد: از قبل از بازی هم همه می‌دانستیم که تاکتیک کی‌روش برای بازی مقابل نیجریه یک تاکتیک کاملا دفاعی خواهد بود. ما در این بازی در دفاع تجمع کرده بودیم و نیم نگاهی هم به ضد حملات داشتیم.

وی همچنین افزود: وقتی فاصله خطوط دفاعی و هافبک‌ها کم می‌شود بازیکنان از حمایت بازیکنان دیگر بهره‌مند می‌شوند و در نتیجه شما در دفاع مطمئن خواهید بود. اما متاسفانه ما نتوانستیم از تک موقعیت‌هایی که در ضد حمله به دست آوردیم استفاده کنیم. وقتی نیجریه صاحب توپ بود بازیکنان ما به سمت آن‌ها حمله نمی‌کردند و در زمین خود به دفاع مشغول بودیم. این کار می‌تواند به ما در بازی‌های آینده نیز کمک کند.

مهاجرانی همچنین تصریح کرد: این روشی که بازی کردیم باعث شد بازیکنان ما خلاقیت خود را از دست بدهند. ما در شروع بازی فوق العاده با استرس ظاهر شدیم و فکر می‌کنم این استرس به خاطر توقعاتی بود که همه از تیم ملی داشتند.

وی در ادامه درباره حضور تیم‌ها در جام جهانی گفت: در جام جهانی دو نوع تیم حضور دارند. بعضی از تیم‌ها در جام جهانی فقط حضور دارند و بعضی از تیم‌ها می‌خواهند وجود خودشان را به بقیه نشان دهند. ما در جام جهانی می‌خواستیم موجودیت خود را به سایرین نشان دهیم که این کار را انجام دادیم.

مهاجرانی همچنین در پاسخ به این سوال که بازی‌های آینده تیم ملی را چگونه ارزیابی می‌کنید، به ایسنا گفت: بازی‌های سختی را پیش رو داریم. من وقتی بازی بوسنی را تماشا کردم به این نتیجه رسیدم که بوسنی تیم فوق‌العاده فیزیکی و تاکتیکی است. اگر می‌خواهیم از گروه‌مان صعود کنیم باید تمام تلاش‌مان را بکنیم در بازی مقابل بوسنی پیروز از زمین خارج شویم. البته این کار، فوق‌العاده سخت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در بازی با نیجریه بازیکنان ما کار بازی‌سازی را به خوبی انجام ندادند. باید در تمرین‌های بعدی این نقیصه را رفع کنیم و سعی کنیم کار بازی‌سازی را از دفاع شروع کنیم. من فکر می‌کنم بهترین بازیکن ایران علیرضا حقیقی دروازه‌بان ما بود. البته در دفاع نیز مهرداد پولادی خوب عمل کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.