هواداران آمریکای جنوبی این روزها برزیل را جلونگاه آمال و آرزوهای خود یافته‌اند.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به برزیل، هواداران فوتبال در آمریکای جنوبی میزبانی برزیل را غنیمتی برای حضور پررنگ در جام جهانی می‌دانند. پرچم‌ها کنار ورزشگاه روی دوش هواداران تیم‌های مختلف چشم‌نوازی می‌کند و زمانی که یک کشور از قاره آمریکا و منطقه لاتین یک طرف میدان باشد حال و هوای خاصی برای هواداران و فنس‌ها به وجود می‌آید.

در میان تمام اقوامی که به برزیل سفر کرده‌اند مردمان آمریکای لاتین بیش از دیگران شور و شوق دارند. مکزیکی‌ها، برزیلی‌ها، کلمبیایی‌ها، آرژانتینی‌ها و ... همگی این جام را از آن خود می‌دانند. حتی ونزوئلایی‌ها هم به برزیل آمده‌اند و همگی مردمان این کشورها اعتقاد دارند که اروپایی‌ها تنها وقت خود را تلف می‌کنند، چون جام بیستم در آمریکای جنوبی خواهد ماند.

این یک اتفاق ویژه است که کره زمین هم مرکزیت خود را در برزیل قرار داده و تمام اتفاقات دنیا از این نقطه رخ می‌دهد. در میان هیاهوهای ایجاد شده وقتی در میان جمعیت، ماشینی تزئین شده با پرچم برزیل به همراه گروهی نوازنده خیابانی چشم‌نوازی می‌کند، نکته قابل توجه درباره این گروه، نه نوع موزیک و نه نوع پوشش‌شان است بلکه چیزی که اهمیت دارد برچسب‌ها و تصاویری است که روی این ماشین نصب شده است.

از هر تیمی و از هر قاره‌ای یک تصویر فرهنگی نمایان است و زمانی که از مکزیکی‌ها درباره جام سؤال می‌کنید آنها می‌گویند:‌مکزیک قهرمان است! این حرف‌ها را دو جوان مکزیکی که پرچم را بر روی دوش‌شان انداخته‌اند و صدا می‌زنند «ویوا مکزیک» می‌گویند و در جواب اینکه کدام ستاره در این جام خواهد درخشید می‌گویند:‌چیچاریتو! این اتفاق در باره کلمبیایی‌ها و برزیلی‌ها نیز صدق می‌کند هواداران فوتبال در آمریکای جنوبی دیوانه وار تیم‌شان را دوست دارند!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.