بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با سایت فیفا به تمجید از کارلوس کی‌روش پرداختند.
به گزارش خبرگزاری فارس، زمانی که کارلوس کی‌روش در آوریل ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به دست گرفت تنها یک چیز در سر داشت و آن هم رساندن این تیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود. تیم ملی ایران در نهایت در گروه A رقابت‌های راهیابی به جام جهانی موفق شد رتبه نخست را کسب کند و در دیدار پایانی توانست با یک گل در خاک کره جنوبی به پیروزی رسیده و بلیت خود برای حضور در برزیل را رزرو کند.

در نتیجه کی‌روش به مردی محبوب در ایران بدل شد. هواداران که از صعود ایران خوشحال بودند به تمجید از سرمربی پرتغالی خود در جشن صعود ایران که در ورزشگاه آزادی برگزار شد پرداختند زیرا نتوانسته بودند در جام جهانی پیشین حضور داشته باشند.

هواداران انتظارهای زیادی از تیم ملی ایران دارند، جایی که آنها باید با تیم‌های آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و نیجریه دیدار کنند. ایران که سه بار در جام ملت‌های آسیا موفق به قهرمانی شده است، دیدار نخست خود در جام جهانی را امشب مقابل نیجریه در کوریتیبا انجام خواهد داد.

علاوه بر اطمینانی که هواداران به تیمشان دارند، بازیکنان این تیم نیز بر این باور هستند که رهنمودهای کی‌روش می‌تواند آنها را به موفقیت برساند. از زمانی که کی‌روش در ایران مشغول به کار شده چندین بازیکن ناشناس که در اروپا بزرگ شده بودند را به ترکیب تیم خود اضافه کرده است.

دنیل داوری، دروازه‌بان ایران که دو هفته پیش به باشگاه گراس‌هاپرز سوییس منتقل شد یکی از آن بازیکنان است. او که با فیفا گفت‌وگو می‌کرد جز تمجید از کی‌روش چیز دیگری در مورد او نگفت. «وقتی اولین بار کی‌روش با من تماس گرفت همان موقع به او جواب مثبت دادم. برایم افتخار بود که به یک تیم ملی بروم که چنین مربی بزرگی دارد. کی‌روش همیشه مثبت گام برمی‌دارد. با مربیان زیادی در آلمان کار کردم و تجربه‌هایی هم دارم اما از کار کردن با کی‌روش نیز خیلی چیزها یاد گرفتم.»

داوری تنها بازیکنی نیست که حضور کی‌روش را برای تیم ملی ایران مهم می‌داند. اشکان دژاگه که دو گل بسیار مهم در دیدار راهیابی به جام جهانی مقابل قطر به ثمر رساند هم در مورد پیشرفت تیم ملی در سال‌های اخیر صحبت کرده است.

«سطح تیم ملی از زمانی که کی‌روش در ایران حضور پیدا کرده بالاتر رفته است. فوتبال را در سطح بالاتری بازی می‌کنیم. او به خاطر کار کردن با چند تیم بزرگ در اروپا تجربه‌هایی به دست آورده و سعی می‌کند آنها را به بازیکنان انتقال دهد. بازیکنان هم تاکنون همکاری خوبی در ترکیب تیم ملی با هم داشته‌اند. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که در راه درست گام برداریم.»

ستاره‌های اروپایی ایران

کی‌روش نه تنها چند بازیکن را از اروپا به تیم ملی آورده بلکه با اعتماد به چند بازیکن بومی نیز موجب شده توازنی در تیم ملی به وجود بیاید. نتیجه کارهای او شگفت انگیز بوده است. این تیم در ۳۸ دیدار اخیر خود در ۲۰ دیدار به پیروزی رسیده که بهترین رکورد آنها از سال ۲۰۰۶ که هدایت این تیم را برانکو ایوانکوویچ کروات به دست داشته بوده است.

خسرو حیدری که در دفاع راست به میدان می‌رود بر این باور است که به خاطر حضور کی‌روش روی نیمکت این تیم بوده که ایران راهی جام جهانی شده است. «کی‌روش در مرکز موفقیت‌های ما قرار دارد. او تیم را در مسیری فوق العاده مربیگری می‌کند. او مربی بسیار خوبی است و توانسته ما را به جام جهانی برساند. از زمانی که او در تیم ملی ما حضور پیدا کرده استانداردهای فوتبال ما همواره در حال پیشرفت بوده است.»

بختیار رحمانی هم که در خط هافبک تیم ملی توپ می‌زند در مورد کی‌روش گفت: «من در سه سال گذشته کاپیتان فولاد خوزستان بوده‌ام اما هر زمانی که با کی‌روش در تیم ملی کار می‌کنم چیزهای زیادی یاد می‌گیرم. او شبیه هیچ مربی دیگری که داشته‌ام نیست. باید هم فرقی بین یک مربی که در منچستریونایتد و رئال مادرید کار کرده با سایر مربیان وجود داشته باشد. باید بگویم کی‌روش یک مربی فوق العاده است.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.