سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت که فردا شب برای شکست نیجریه گام به میدان خواهند گذاشت.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به برزیل، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی فردای ایران و نیجریه حضور یافت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

سرمربی ایران گفت: ابتدا اجازه دهید از طرف تیم ملی ایران به مطبوعات حاضر اینجا خوشامد بگویم. به زبان پرتغالی سلام می‌کنم و به فارسی صبح بخیر می‌گویم‬‎. ‫ایران سفر طولانی برای رقابت در این مسابقات داشته است و ما از کار خودمان برای حضور در جام جهانی راضی هستیم.

کی‌روش خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی وجود داشته اما ایران در صحنه بین المللی حضور یافته و با وجود همه مشکلات وارد جام جهانی شدیم‬‎. ‫می‌دانستیم جام جهانی سطح دیگری را طلب می‌کند و طبیعتا بالا بردن سطح تیم کار راحتی نبود.‬‎

وی اظهار داشت: ‫کاری که ممکن و لازم بود را برای آماده سازی تیم ایران برای این سه بازی انجام دادیم و آماده ایم مقابل تیم های بزرگ جهان بازی کنیم. ‫خوشحالم که اینجا هستیم.

سرمربی ایران یادآور شد: ایران با قدرت در جام جهانی شرکت خواهد کرد. من اعتقاد دارم نیجریه پر از ستاره است و بازیکنان خوبی دارد و کِشی مربی خوبی است. از ۱۹۹۴ زمانی که نیجریه در جام جهانی بازی می‌کرد انتظاری از تیم آفریقایی نبود ولی نیجریه بسیار موفق بود.

کی‌روش گفت: نیجریه انتظار رسیدن به نیمه نهایی و حتی فینال را دارد. آنها انتظارات زیادی را بر دوش دارند و با توجه به این ما کار سختی خواهیم داشت. با این حال ما هم ستارگان خوبی و تیم خوبی داریم و روحیه ما بالاست.

وی افزود: اینجا هستیم تا گروهی از بازیکنان و مردم با تعهد قوی و راسخ به کاری دست یابند که رویای آن هم سخت است، بنابراین این کار را ادامه می‌دهیم. هیچکس نمی تواند ادعا کند همیشه برنده یا بازنده است، این زیبایی فوتبال است.

کی‌روش تاکید کرد: ‫ما برای برد بازی خواهیم کرد و شانس‌مان را امتحان می کنیم. این چیزی است که از بازی فردا انتظار داریم. ‫بازیکنان روحیه خوبی دارند و تلاش می کنند و مطمئنم در بازی فردا موفق خواهیم بود.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که چه تجربه‌ای دارد و احساسش نسبت به آرژانتین چیست، گفت: اینجا تیم پرتغال نیست و من مربی ایران هستم.  ما با احساس مبارزه خواهیم کرد، این احساس عالی است که این وفاداری و احساس را از سوی تیم خود مشاهده کنیم‬.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران گفت: برای همه تیم‌ها اولین مسابقه در یک رقابت همواره پیچیده است. نیجریه رقیب ماست. بازی دیگران را هم می بینیم اما رقابت ما با نیجریه است و با بقیه کاری نداریم‬.

کی‌روش عنوان کرد: ‫هر پاس و توپ برای ما مهم است. بعد از بازی فردا به فکر مسابقه با آرژانتین خواهیم بود‬. ‫ما سخت تلاش کردیم که این فرصت را به دست بیاوریم اما می خواهیم از این فرصت استفاده کنیم. از هر پاس و از هر دقیقه استفاده می کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی در خصوص اینکه تاثیر حضور دژاگه و قوچان‌نژاد در تیم ملی چقدر است، گفت: جام جهانی راجع به بازیکنان با کیفیت است. نیجریه مملو از بازیکنان حاضر در تیم های بزرگ اروپایی مانند لیورپول است. ستاره های نیجریه در تیم های اروپایی بازی کرده‌اند و ۱۵ تا ۱۶ درصد از این ها در انگلیس حضور داشته‌اند. ‫من هم با تیم های اروپایی کار کرده‌ام. ما توانستیم برخی بازیکنان داخلی را با اروپایی‌ها ترکیب کنیم و باید بگویم تجربه در تیم همه چیز است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه آیا ایران برخلاف ژاپن می‌تواند نماینده آفریقا را شکست دهد با زبان فارسی گفت: انشاالله. ‫

کی‌روش اضافه کرد: برای همین است که ما اینقدر تلاش می کنیم و لی الان نمی توانم تحلیلی از این وضعیت ارائه کنم. شاید در پایان جام جهانی این فرصت باشد که تحلیل و خودمان را با تیم های آفریقایی یا آمریکای جنوبی مقایسه  ‫و اینکه می توانیم در جام جهانی بعدی چگونه بازی کنیم.

وی درباره اینکه آیا برزیلی‌ها از ایران حمایت می‌کنند گفت: امیدوارم اینطور باشد. فرصت تمرین خوبی در سائوپائولو داشتیم و می خواهم از حمایت ها تشکر کنم. امیدوارم حامیان خود را خوشحال کنیم. همه کسانی که در سائوپائولو بودند و اینجا (کوریتیبا) هستند از ما حمایت می کنند. تیم ایران مشکلات زیادی را تحمل کرده حتی در بیرون از زمین اما ما می خواهیم درون زمین خودمان را ثابت کنیم‬.

کی‌روش اظهار داشت: می دانید مشکلات سیاسی و اقتصادی چه مسائلی برای ایران ایجاد کرده اما ایران به اینجا رسیده است. شاید ایران امتیازات کمتری داشته اما امیدوارم فردا در زمین نتیجه خوبی کسب و برزیل را با احترام ترک کنیم‬ ‫و این درک را به وجود بیاوریم که ایران می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد حتی با وجود همه مشکلات.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا برای کِشی (سرمربی نیجریه) سورپرایز دارید، گفت: سورپرایزهای زیادی داریم و یکی نیست. فوتبال چیزی است که لازم است بازی کنید لذت ببرید و خودتان را عرضه کنید. امیدوارم بازیکنان من بعد از تلاشی سخت خودشان باشند و خودشان را عرضه کنند‬.

وی اضافه کرد: هیچ تیمی نیست که آنقدر بزرگ باشد که همیشه ببرد. هیچ تیم کاملی در فوتبال وجود ندارد. مهمترین نکته این است که آماده باشید،‌ بهترین کارت را روی زمین بزنید و در مقابل ضعف هایی که ممکن است نیجریه داشته باشد‬. ‫ما با هوشیاری کامل بازی می کنیم چراکه نیجریه توانایی های زیادی دارد، دست آخر ما به دنبال آن هستیم که بازی را ببریم‬.

سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص اینکه بازیکنان نیجریه تهدید کرده‌اند اگر به اندازه کافی پول نگیرند مقابل ایران بازی نخواهند کرد و آیا تفاوت عمده ای بین دو تیم است و آنها برای پول بازی می کنند؟ خاطرنشان کرد: قبل از پاسخ به این سوال می خواهم از فرصت استفاده کنم و با توجه به اینکه همه می دانند من در فوتبال بزرگ شده ام می خواهم مراتب احترام را به دو مهاجم نیجریه اعلام کنم. وقتی به آنها فکر می کنم می دانم انگیزه‌ها در نیجریه چیست و این دو بازیکن حداقل پول در انگیزه شان تاثیری نداشته؛ آنها حرفه ای هستند و ما هم حرفه ای هستیم‬.

‫کی‌روش گفت: در سه ماه گذشته بازیکنان ما بخاطر خوشحالی مردم بازی کردند و پول اولویت آنها نبوده‬ ‫است. تیم ایران هرگز چنین مسائلی را در ذهن نداشته و به دنبال جایزه و مطرح شدن نبوده است. عشق بازی ایران را به اینجا کشانده است ‫و بخاطر اینکه می خواستند پاسخگوی طرفداران باشند‬.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه ایران در گلزنی مشکل دارد و آیا به دنبال ارائه بازی تدافعی است؛‌ گفت: اگر اعتقاد دارید فقط فوتبال گل زدن و حمله است روزنامه های اسپانیا را مرور کنید که آنها چه فکر می کنند. من نتایج آرژانتین را به یاد می آورم حتی مارادونا هم نمی توانست مقاومت کند و گاهی با مشکل روبرو می شد. دفاع بخشی از بازی است و هیچکس انتظار ندارد جام جهانی توسط افراد غیر مسئول بازی شود.

کی‌روش گفت: لازم باشد دفاع می کنیم و سختی می کشیم‬ ‫اما دفاع یک امر است و فوتبال منفی یک امر دیگر. ما نباید فوتبال را به نحوی بازی کنیم که موارد منفی ایجاد کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )