سرمربی پرتغالی تیم ملی امید گفت: ‌ایران همانطور که توانست کره جنوبی را شکست دهد، می‌تواند مقابل نیجریه هم به پیروزی برسد.
به گزارش خبرگزاری فارس، نلو وینگادا قبل از شروع تمرین امروز تیم ملی امید در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم کارمان را به صورت خاص برای رقابت‌های آسیایی آغاز کردیم. دوست دارم تیم ملی بزرگسالان ایران فردا در دیدار مقابل آرژانتین به موفقیت برسد و آن چیزی که همه انتظار دارند اتفاق بیفتد.

وی افزود: در دو ماه گذشته تمرینات انتخابی را برگزار کردیم و از بین ۶۰ بازیکن ۳۰ نفر را برگزیدیم تا تمرینات ویژه را با حضور آنها پیگیری کنیم. البته این به معنی این نیست که درهای تیم ملی به روی سایرین بسته شده و اگر کسی در باشگاه خود خوب کار کند به تیم ملی دعوت می‌شود و برعکس اگر بازیکنی نتواند عملکرد خوبی ارائه دهد، خط خواهد خورد.

وینگادا در ادامه خاطرنشان کرد: درست است که بازیکنان اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارند اما به خوبی می‌دانیم این نفرات عضو باشگاه‌های خود هستند و در این برهه از زمان باید به باشگاه‌ها بروند و تمرینات خود را آغاز کنند. باید ارتباط خوبی داشته باشیم و با در اختیار گرفتن بازیکنان و تعامل مناسب شرایط خوبی را به وجود آوریم.

سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به این سؤال که همواره در راستای تعامل تیم ملی و باشگاه‌ها مشکلاتی به وجود آمده و آیا نگران این مسئله نیست، خاطرنشان کرد: راجع به گذشته صحبت نمی‌کنم چراکه در آن زمان حضور نداشتم و نمی‌دانم چه مشکلاتی به وجود آمده است. عنوان مربی ملی و باشگاهی فعالیت کردم و به خوبی می‌دانم مربی باشگاهی و ملی به چه چیزهایی نیاز دارد. امیدوارم به نحوی عمل کنیم که بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشد.

وینگادا در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ملی امید می‌تواند به المپیک راه پیدا کند، اظهار داشت: ‌ما برای همین اینجا هستیم و تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم. یک مرحله سخت در پیش داریم و سپس باید به جمع ۱۶ تیم نهایی راه پیدا کنیم تا برای حضور در المپیک تلاش کنیم.

وی در مورد بازی‌های دوستانه تیم ملی امید خاطرنشان کرد: بازی‌هایی را برای تیم ملی امید در نظر گرفتیم که تاریخ آنها از طرف فدراسیون اعلام خواهد شد. دو بازی مقابل ازبکستان دو بازی مقابل اردن و دو بازی مقابل ارمنستان خواهیم داشت. در یک بازی به مصاف چین می‌رویم و اگر شرایط فراهم شود در نزدیک مسابقات آسیایی در اواخر شهریور ماه دیداری با بحرین برگزار خواهیم کرد.

وینگادا در مورد شناختی که نسبت به کارلوس کی‌روش دارد و اینکه آیا فکر می‌کند تیم ملی می‌تواند مقابل نیجریه به موفقیت برسد، تاکید کرد: در فوتبال می‌توان به سه نتیجه پیروزی، تساوی و شکست دست یافت. با شناختی که از کی‌روش دارم و با توجه به اینکه می‌دانم نیجریه قهرمان آفریقا بوده است، باید بگویم ایران هم قهرمان آسیا است. اگر این تیم توانسته کره جنوبی را شکست دهد می‌تواند مقابل نیجریه هم به پیروزی برسد و به این مسئله امید زیادی دارم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی امید در مورد دیدار فردای تیم ملی پرتغال مقابل آلمان در جام جهانی گفت:‌ اگر صادق باشیم باید بگوییم پرتغال در گروه سختی قرار دارد. کریستیانو رونالدو مراحل درمانی خود را پشت سر گذاشته و می‌تواند به میدان برود. پرتغال با حضور رونالدو بهتر است و کار آسان‌تری در پیش دارد. امیدوارم پرتغال بتواند از گروه خود صعود کند و به مرحله بعد بیاید. البته کار بسیار سخت است و آلمانی در این گروه قرار دارد که مدعی صعود به مرحله بعد و کسب عنوان قهرمانی است.

وی در پایان در مورد دیدار امشب تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل اظهار داشت: می‌دانم ایران مقابل برزیل بازی دارد و امیدوارم مثل بازی قبل به پیروزی برسد. والیبال را دوست دارم و این بازی را پیگیری می‌کنم. چندی پیش که در پرتغال بودم تیم ملی کشورم در لیگ جهانی با هلند بازی داشت که متاسفانه در آن بازی هلند پیروز شد. در بازی امشب برای ایران آرزوی موفقیت می‌کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.