سایت Soccerway در گزارشی از دیدار فردا شب تیم ملی ایران مقابل نیجریه در جام‌جهانی نوشت: ایران برای خلق شگفتی به مصاف عقاب‌ها خواهد رفت.
به گزارش خبرگزاری فارس، ایران با هدف خلق شگفتی در کوریتیبا، خودش را برای اولین مسابقه‌اش در گروه F جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل مقابل نیجریه آماده می‌کند.

این دو کشور برای اولین بار مقابل یکدیگر به میدان می‌روند و آماده هستند تا شروعی قدرتمند برای قرار گرفتن در رده دوم گروه F داشته باشند.

نیجریه در دیدارهای تدارکاتی جام‌جهانی نتوانست درخشش داشته باشد و در آخرین بازی خود با نتیجه ۲ بر یک مقابل آمریکا شکست خورد. کشور آفریقایی رکورد بهتری در جام‌جهانی نسبت به ایران دارد و دو بار توانسته از مرحله گروهی صعود کند؛ با این حال اشکان دژاگه مطمئن است که می‌توانند روز دوشنبه از این بازی نتیجه بگیرند.

وی در گفت‌و‌گو با سایت فولام اظهار داشت: انتظار نداریم قهرمان شویم اما فکر می‌کنیم بتوانیم شگفتی خلق کنیم. این چهارمین باری است که ایران در جام‌جهانی به میدان می‌رود اما تنها در یک مسابقه به پیروزی رسیده‌ایم و هرگز نتوانسته‌ایم از مرحله گروهی صعود کنیم بنابراین اگر بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم، فوق‌العاده خواهد بود. فکر می‌کنم ما این فرصت را داریم.

ایران زیر نظر کارلوس کی‌روش سومین تیمی بود که پس از صدرنشینی در گروه A رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا به جام‌جهانی صعود کرد اما اکنون روی این مسئله تمرکز کرده که برای دومین بار بتواند در این مسابقات به پیروزی برسد.

نیجریه در رقابت‌های جام‌جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ توانست از مرحله گروهی صعود کند اما آخرین تلاش آنها در این مسابقات ناامید کننده بوده است. نیجریه در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ در قعر جدول گروه خود قرار گرفت و نتوانست حتی یک پیروزی به دست آورد.

با این حال امانوئل آمونیکه، هافبک سابق عقاب‌ها که در جام‌جهانی ۱۹۹۴ حضور داشت از بازیکنان خواست با یکدیگر متحد باشند تا بتوانند شروعی خوب رقم بزنند و در عین حال اولین حریف خود در این مسابقات را دست کم نگیرند.

وی اظهار داشت: جام‌جهانی یک بازی متفاوت است. من در این مسابقات حضور داشته‌ام و می‌دانم درباره چه چیزی حرف می‌زنم. نمی‌توانید تیم‌تان را بر اساس دو بازیکن بسازید زیرا در این صورت خطرات زیادی تیم را تهدید می‌کند.

آمونیکه خاطرنشان کرد: تیم باید در یک تلاش دسته‌جمعی اهدافش را برآورده کند. همه بازیکنان می‌دانند که چه جایگاهی در تیم دارند. حتی آن بازیکنانی که روی نیمکت هستند، باید در این تلاش دسته‌جمعی سهیم شوند زیرا ممکن است با بازیکنان درون زمین تعویض شوند.

وی اضافه کرد: ما باید نسبت به فرصت‌هایمان واقع‌بین باشیم و نباید ایران را دست کم بگیریم.

برای دیدن تمام اخبار جام‌جهانی اینجا را کلیک کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.