سرمربی تیم ملی فوتبال بوسنی قبل از دیدار حساس برابر آرژانتین گفت که او تیمش را در این دیدار هجومی به میدان خواهد فرستاد و به دنبال بازکردن دروازه آلبی سلسته است. دروازبان بوسنی هم دیدار برابر آرژانتین را سخت توصیف کرد، با این حال به پیروزی در این دیدار امیدوار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی فوتبال بوسنی در نخستین بازی خود در جام جهانی باید دوشنبه به مصاف تیم قدرتمند آرژانتین برود که یکی از شانس های اصلی قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به شمار می آید.

از نقاط اصلی قوت آرژانتین خط حمله این تیم است که در آن بازیکنانی چون هیگواین، سرخیو آگرو و لیونل مسی بازی می کنند و این کار را برای هر تیمی سخت می کند، با این حال سافت سوشیچ، سرمربی تیم ملی بوسنی قصد دارد تیمش را برابر آلبی سلسته هجومی به میدان بفرست.

سرمربی بوسنی در نشست خبری قبل از بازی گفت: درست است که ما برابر یکی از قدرتمندترین تیم های جهان بازی می کنیم اما اصلا در پی کارهای دفاعی نیستیم و می خواهیم در این دیدار به گل برسیم. با سه مهاجم یا حداقل دو مهاجم برابر آرژانتین به میدان خواهیم رفت. هافبک های ما مهاجمان را تغذیه خواهند کرد چرا که ما می خواهیم در این دیدار گلزنی کنیم و اصلا در پی دفاع صرف نیستیم.

او افزود: این سبک بازی ما است و اصلا نمی خواهم آن را تغییر دهم. می خواهیم برابر یکی از قدرت های فوتبال جهان هجومی کار کنیم و این تیم را اذیت کنیم. در این دیدار حضور صالحویچ در هاله ای از ابهام است. باید ببینیم می توانیم او را آماده این دیدار کنیم یا نه. او آسیب دیده است و احتمال دارد به این بازی نرسد.

بوسنی بعد از جدایی از یوگسلاوی در دهه نود این برای نخستین بار است که جواز صعود به جام جهانی را به دست می آورد. این تیم در دور انتخابی ۳۰ گل به ثمر رساند و نشان داد که در کارهای هجومی تیم توانایی است. شاخص ترین بازیکن این تیم ادین ژکو است که در تیم منچستر سیتی بازی می کند. این تیم باید با تیم های آرژانتین، ایران و نیجریه بازی کند تا شانس خود را برای صعود به دور بعد امتحان کند.

آسمیر، دروازه‌بان بوسنی هم دیدار برابر آرژانتین را بسیار سخت توصیف کرد. او گفت: دیدار برابر آرژانتین که یکی از بهترین تیم های کنونی جهان است برای ما یک چالش بزرگ به شمار می آید. با انگیزه بسیار بالایی به میدان می رویم. بازی در ماراکانا که برای ما یک رویا بود در حال برآورده شدن است. می خواهیم از فضای جام جهانی نهایت لذت را ببریم و تجربه کسب کنیم. بوسنی برای نخستین بار است که جواز صعود به جام جهانی را به دست می آورد. بنابرین باید تجربه کسب کنیم و از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببریم. ما چیزی برای از دست دادن نداریم به همین خاطر تمام تلاش خود را می کنیم تا به مراحل بالاتر صعود کنیم.

او درباره مسی گفت: مسی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان است. او تا الان چهار توپ طلا به دست آورده است و این نشان می دهد که چه بازیکن توانایی است. مسی می تواند با توپ هر کاری که می خواهد انجام دهد. او یک بازیکن کامل است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.